Jump to content
  • הוצג הדור השלישי של פיג'ו 308


    YNV

    הדור השלישי של פיג'ו 308 - ההאצ'בק המשפחתית של היצרן הצרפתי נחשף השבוע. ה-308 היא הראשונה לשאת את לוגו האריה המחודש של פיג'ו במסגרת המיזוג בין קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) וקבוצת FCA (פיאט-קרייזלר) לכדי תאגיד רב לאומי ענק בשם סטלנטיס.

     

    ה-308 יושבת על גרסא עדכנית של פלטפורמת EMP2 הותיקה. הדור הקודם שלה היה הראשון שהוצג ע"ג הפלטפורמה הזו עוד ב-2013.

    הבשורה בדור השלישי של המשפחתית היא הצגתן של שתי גרסאות פלאג-אין הייבריד, לראשונה ב-308.

    פלאג-אין הייבריד 180 כ"ס משלבת מנוע בנזין פיורטק 150 כ"ס, מנוע חשמלי 110 כ"ס וסוללה המפיקה 12.4 קווט"ש. למרות סוללה חלשה מזו הנמצאת ב-3008, טווח הנסיעה ללא זיהום זהה לאחות הגדולה ועומד על 60 ק"מ. 

    פלאג-אין הייבריד 225 כ"ס משלבת מנוע בנזין פיורטק 180 כ"ס, ואת אותו מנוע חשמלי וסוללה. הטווח לנסיעה על חשמל בלבד זהה לגרסא הקודמת. 

    שאר המנועים הם שתי גרסאות לבנזין פיורטק 1.2 ליטר (110 ו-130 כ"ס) וגרסת דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס. תיבת ההילוכים היא EAT8 המשרתת גם בדגמים האחרים. 

     

    ה-308 מציגה מראה שמחד אינו מפתיע את מי שראה את שפת העיצוב הנוכחית של פיג'ו ומאידך קשה להשאר אדיש לקוים המפוסלים של הצרפתית. בדור השלישי התארכה ה-308 ב-11 מ"מ ל-4360 מ"מ אולם בסיס הגלגלים התארך ב-55 מ"מ. יחד עם מידת הגובה הנמוכה ב-20 מ"מ מהדגם הקודם מתקבל מרכב בעל פרופורציות דינמיות מבעבר. בסיס הגלגלים הארוך בא לידי ביטוי במרווח משופר לנוסעים במושב האחורי. נפח תא המטען דווקא קטן לעומת הדור הקודם ועומד על 412 ליטר  (470 בקודמת). בגרסת ההייבריד נפחו 361 ליטר. 

     

    הדור השלישי של ה-308 מאובזר מבעבר. תאורת לד מלאה מגיעה כסטנדרט בכל הדגמים, מטריקס לד מגיע כאופציה. שיפטר ההילוכים חשמלי קומפקטי למעבר בין מצבי R,N,D ולחצנים למצב P ולמצב ידני. שיקוף מסך הטלפון, אנדרויד אוטו ואפל קאר פליי אלחוטיים. בנוסף, שני טלפונים יכולים להתחבר לבלוטוט' במקביל. מסך 10 אינצ' בקונסולה המרכזית שולט בפונקציות העיקריות ברכב. הפעלתו מבוססת ווידג'טים ואופן הפעלתו דומה לטאבלט. מערכת הזיהוי הקולי ברכב מגיבה לקריאה "OK Peugeot".   

     

    מבחינת מערכות בטיחות, מלבד המערכות שכבר הפכו לסטנדרטיות בסגמנט, נמצא ב-308 מעבר נתיב אוטונומי, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת GPS עם האטה בעיקולים, בקרת שטחים מתים עם טווח מוגדל עד 75 מטר ומצלמת נסיעה לאחור עם מפתח ראיה של 180 מעלות ומערכת שטיפה עצמית.

     

    פיג'ו 308 מיוצרת במפעל במולוז' ושיווקה יחל במחצית השניה של 2021.

     

    1.jpg

    3.jpg

    4.jpg

    5.jpg

    6.jpg

    7.jpg

    8.jpg

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני 5 דקות, YNV כתב:

    לוגו האריה המחודש של פיג'ו

    מה היה רע בישן, החדש הזה מאוד מוזר בעיניי.

     

    חוץ מזה הרכב נראה פצצה. 

    קצת יישור קו ל 2021, מגניב, חסרה גרסה חשמלית מלאה, לא יודע אם הפלטפורמה תומכת (ומתעצל לבדוק לבד).

     

     

    אה כן, והפיצול מסך המוזר הזה בקונסולה המרכזית... נחיה ונראה.

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הרכב נראה מדהים, הכי טוב בסגמנט לטעמי.
    הסגמנט הזה נכבש ע"י הג'יפונים. יהיה לרכב הזה מאוד קשה, ובלי מחיר טוב הייתי אומר שזו משימה בלתי אפשרית.

    מי שמוכר בארץ הוא מי שהצליח לייצר חבילה בתמחור אטרקטיבי ללקוח בפרטי ולליסינג... (קורולה הייבריד?)

    עריכה אחרונה על ידי farkash7
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הוא לא כזה חדש.

    סה"כ לקחו את הלוגו של שנות השישים ושינו לו את הרקע בצייר. מזל שלא חזרו ללוגו רובוטריקים שהחליף אותו

     

     

    Peugeot-Logo-history-1352x1536.jpg

    • אהבתי 3
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נראית מעולה והמושבים הירקרקים מאוד יפים. 

    פיג׳ו יודעים לעצב מכוניות וזה מאוד בולט בדור הנוכחי. 

    Eat8 זה רציף או פלנטרי

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    פלנטרי מבית aisin, שטויוטה הם השולטים שם. 

     

    הסמל החדש ישן מגניב גם. מאפשר להסתיר את הרדאר בצורה אלגנטית.

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 שעות, Super_T כתב:

    חשוב לציין, פיז'ו הודיעו באותה הנשימה שלא תהיה 308 GTI 🤦‍♂️

    אבל תהיה כן PSE.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    משום מה נראה לי שמבנה הקונסולה המרכזי תהיה בעייתית לרגל ימין גם לא לגבוהיים במיוחד.

    נראת טוב אבל לא מדהים - דומה מאוד לכל הפיגו העכשיווים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    שמח שהיצרנים חזרו להציע צביעה בצבע ירוק.
    לפי דעתי אחד הצבעים היותר יפים!
    הייתה תקופה, החל משנות ה90, שכול היצרנים הפסיקו להציע מכוניות בצבע ירוק ועכשו חלקם חזרו, אם אני זוכר נכון אודי גם מציעה מכוניות בצבע ירוק.

    Sent from my SM-G985F using Tapatalk

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אכן אוטו נאה מאוד, גם בפנים גם בחוץ. חבל שלא החזירו בקרים פיזיים למערכת המיזוג, קיוויתי שה C4 החדשה מסמנת שינוי בענין הזה, טעיתי.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    וואו. האוטו נראה מעולה, גם מבחוץ וגם מבפנים. לא יודע מה אני חושב על הסמל, מאמין שנתרגל.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    גורמת לרכבים בקבוצת VAG להיראות מיושנים.

    אם נחזור 8 שנים אחרונה מי היה מאמין שפג'ו תיהיה על דרך המלך כיום

    עריכה אחרונה על ידי Tamir FR
    • אהבתי 3
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...