קבוצת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי, יונדאי וג'נסיס השיקה היום את הג'נסיס GV60 – הקרוסאובר החשמלי של מותג היוקרה הקוריאני.
לאלו מכם ששומעים את השם ג'נסיס בפעם הראשונה, מדובר במותג היוקרה של קונצרן יונדאי, כמו לקסוס של טויטה, אקורה של הונדה ואינפיניטי של ניסאן. המותג הוקם לפני כשש שנים, משווק שישה דגמים ב 17 מדינות, ועד היום מכר כ 700,000 כלי רכב בעולם.
ג'נסיס הושקה בישראל לפני כשנה, ונהנית מאמון לא מפתיע של קהל צרכני מותגי היוקרה, עם למעלה מ 700 מסירות מאז ההשקה.
הג'נסיס GV60 היא הרכב החשמלי השני שמשיקה החברה (אחרי ה G80 שעבר התאמה להנעה חשמלית), והראשון שפותח על פלטפורמה חשמלית ייעודית של הקונצרן ה E-GMP (Electric-Global Modular Platform) המשותפת גם לאיוניק 5 המבריקה וגם לקיה EV6 שתושק בקרוב בישראל.
המעבר להנעה חשמלית הוא נדבך משמעותי באסטרטגיה של ג'נסיס, כאשר החל משנת 2025 יושקו רק דגמים חשמליים, ועד 2028 יושקו 6 דגמים כאלה. לפי היצרן עד 2030 כל רכבי המותג יהיו חשמליים, ואילו ב 2035 גם המפעל יהפוך למפעל שאינו מזהם.
בג'נסיס עוסקים רבות באיפיון קהל הלקוחות עם תפיסות קוריאניות מסורתיות של אירוח הלקוח. בהתאם, אולמות התצוגה יפתחו עד שעות הערב המאוחרות, והמבקרים ביום שישי מוזמנים לקחת איתם חלה לשבת. (אל תבקשו בנוסף גם סיר חמין).
ה GV60 ישווק בישראל עם סוללה בקיבולת 77.4Kwh, טעינה במהירות מקסימלית של 350KW , טווח מקסימלי של 517 ק"מ, אפשרות V2L (המאפשרת לחברת את הרכב לצרכני חשמלי חיצוניים), ועוד.
אם יש דבר שאני כבר יכול לומר אחרי שראיתי את הרכב במציאות זה שהתמונות לא עושות עימו חסד. במציאות מדובר ברכב יפהפה באופן שלא מתבטא במרבית הצילומים של הרכב.
שילדת ה E-GMP מציעה כאן גמישות רבה בהתאמת הרכב לצרכים, ובהתאם בסיס גלגלים של 2.9 מטר (בהשוואה ל 3.0 מטר של האיוניק 5), גובה של 158 מטר, אורך כולל של 4.515 מטר ורוחב של 1.89 מטר. המשקל מתחיל ב 2050 ק"ג ועד 2220 ק"ג בהתאם לרמת הגימור וההנעה.
ה GV60 יצוע ללקוחות עם גירסת הנעה אחורית, 228 כ"ס, מעל 35 קג"מ, טווח של 517 ק"ח ונתוני תאוצה 0 ל 100 של 7.8 שניות. גירסת ההנעה הכפולה נהנית כבר משני מנועים ו 318 כ"ס וכ 61 קג"מ. בהתאם הטווח יורד מעט לכ 470 ק"מ, והתאוצה מעמידה ל 100 קמש תארך 5.5 שניות. אם זה לא מספיק, קחו את גירסת ה TOP עם שני מנועים, 489 כ"ס, ומעל ל 70 קג"מ. הטווח 466 ק"מ, והתאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש תיקח לכם 4 שניות.
אני מצרף סרטוני תדמית של היצרן, רק כדי שהיח"צ לא יכעס עלי אח"כ כשנשחזר את התמונות כאן בארץ באיזור שיבטה. 'אתם התחלתם'.
כמו בכל דגמי ג'נסיס, גם ה GV60 מבליטה את קווי העיצוב וסימן ההיכר של ג'נסיס עם שני קווים מקבילים שתמצאו אותם מוטמעים ברכב במספר רב של מיקומים. ל GV60 רשימת איבזור שאינה נגמרת, מערכת סאונד של Bang & Olufsen, מראות צד דיגיטליות, שפע של עור ועוד ועוד. דגש חשוב הוא איבזור בטיחות כולל המקבל ציון 8 במפרט האיבזור הבטיחותי של משרד התחבורה.
המחירים מתחילים ב 295.0 אש"ח לרמת גימור פרימיום עם הנעה אחורית, 315.0 אש"ח לגירסת הדואל מוטור באותה רמת גימור. הדואל מוטור ברמת גימור לקשרי תעלה 342.0 אש"ח, ואילו שתי רמות הגימור הבכירות האולטימייט, והאולטימייט ספורט יעלו לכם 439.0 אש"ח. במחיר הזה תקבלו גם חבילת טיפולים מלאה, עמדת טעינה ביתית, אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, ואחריות מורחבת ליחידת ההנעה החשמלית לשבע שנים או 150,000 ק"מ.
עוד על ה GV60 כאשר אבחן אותה 'על אמת'.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.