בסוף שנות ה-80 הוצג הדור הרביעי של מרצדס SL, הרודסטר הספורטיבית הבכירה של מרצדס. הדור החדש של ה-SL הציג עיצוב מהפכני למדי בעבור היצרנית, שהייתה אז שמרנית משהו. עיצוב שהיה כל כך מהפכני, כך שהוא נשאר בייצור במשך למעלה מעשור ללא שינויים משמעותיים. ה-SL התבססה על פלטפורמה מקוצרת של ה-E קלאס והציעה (כרגיל אצל מרצדס) שלל שכלולים ושדרוגים שהפכו את הנסיעה בה לחוייה. בין שלל השדרוגים ניתן למצוא מוטות נסתרים נגד התהפכות שקופצים במקרה של התהפכות כדי להגן על הנוסעים או מתלים עם אפשרות לשינוי גובה המכונית. כראוי למכונית גרמנית מאותם השנים, מרצדס SL הציעה תא נוסעים מרשים למדי עם רמת אבזור גבוהה ואיכות הרכבה מעולה. נוחות הנסיעה הייתה טובה וכך גם הביצועים, במיוחד בדגמי ה-3.0 וה-3.2 ליטר הבכירים. המכונית התפרסמה לאחר שהנסיעה דיאנה רכשה אחת והייתה למעשה לבת המלוכה הראשונה שויתרה על מכונית מתוצרת בריטניה. מאז הפכה ה-SL לסמל של מכונית יוקרה, סמל שלמעשה מלווה על היום את סדרת דגמי ה-SL.
עיצוב; איכות;
לא ממש ספורטיבית; יקרה לאחזקה;
אם מצאתם אחת טובה - קנו ותשמרו, היא תהיה שווה הון בעתיד.