הדור הראשון של מרצדס CLK החליף למעשה את ה-E קלאס קופה של שנות ה-90 בהיצע הדגמים של היצרנית מגרמניה. למרות שהיא נועדה להתחרות במכוניות מקטגוריה גבוהה יותר, ואף מוצבה מעל ה-SLK בהיצע הדגמים של היצרנית, היא התבססה למעשה על פלטפורמת ה-C קלאס מאותם השנים (ה-W202). אך למרות ההתבססות המכאנית על מכלולי ה-C קלאס, פריטי האבזור הגיעו דווקא מה-E קלאס הבכירה. המכונית הוצעה תחילה בגרסת קופה, כשגרסת קבריולט הצטרפה להיצע הדגמים מאוחר יותר. היצע המנועים של מרצדס CLK כלל מנועי 2.0 ליטר בנזין עם או בלי מגדש על, 3.2 ליטר אטמוספרי V6 או 4.3 ליטר V8 אטמוספרי. בחו"ל הוצעה גם גרסת AMG עם מנוע 5.4 ליטר V8, אך זו לא הגיעה ארצה ביבוא סדיר. יחסית למרצדס אחרות מאותה התקופה מדובר במכונית מהנה יחסית לנהיגה, גם אם לא מדובר בנקודת החוזקה העיקרית של המכונית. גם רמת האמינות אינה גבוהה במיוחד ועלויות התיקונים יכולות להיות יקרות במיוחד, במיוחד ברכבים שסובלים מחלודות במרכב.
עיצוב נאה; רמת אבזור מרשימה;
עלויות אחזקה; שימושיות;
הגרסה היפה והמאובזרת של ה-C קלאס מאותם השנים;