סוזוקי מרוטי היא למעשה האלטו המקורית, שיוצרה בשיתוף פעולה עם חברת מרוטי שהיא השלוחה ההודית של סוזוקי. היא הגיעה ארצה על מנת להתחרות במכוניות כמו יונדאי אטוס או דייהטסו סיריון מהדור הראשון, אך לא זכתה להצלחה גדולה כלל. מדובר במכונית עירונית קטנה למדי עם מנועים צנומי נפח, בנפחים של 800 או 1,000 סמ"ק. הביצועים כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם ממש לא מרשימים אך מדובר בתחבורה עירונית סבירה למדי. מנוע ה-1,000 סמ"ק הגיע בשלב מאוחר יותר ושודך גם לגיר אוטומטי, בדגמים שנקראו סוזוקי ONE. כצפוי ממכונית שנועדה בעיקר לשוק ההודי, סוזוקי מרוטי שווקה עם רמת אבזור נמוכה למדי והציעה מינימום של אבזור נוחות. גם התנהגות הכביש לא ממש הרשימה, שלא לדבר על ענייני בטיחות. אבל הבעיה הגדולה ביותר כיום היא כנראה זמינות אפסית של חלקי חילוף, שכן הרכב לא היה נפוץ כלל בישראל.
אמינות;
זמינות חלפים; לא מאובזרת;
אב הטיפוס של האלטו המוכרת, שלא ממש הצליח;