סיטרואן C5 החליפה את ה-XM המיתולוגית בהיצע הדגמים של היצרנית הצרפתית. כמו ה-XM גם ה-C5 עשתה שימוש במערכת מתלים פניאומטית שנועדה לשפר את נוחות הנסיעה מחד ואת התנהגות הכביש מאידך - מערכת שהפכה לסמל של ה-XM וה-C5 לאורך השנים. כמו שאפשר לצפות ה-C5 מציעה נוחות נסיעה ברמה גבוהה מאוד, כמעט מרחפת מעל הכביש ועל כל שיבוש שרק תוכלו לדמיין. התנהגות הכביש טובה ובטוחה אבל לא מדובר במכונית בעלת מאפיינים ספורטיביים אלא מכונית שמרגישה נטועה על הכביש. הביצועים סבירים בגרסת ה-1.8 ליטר, טובים בגרסת ה-2.0 ליטר ומעולים בגרסת ה-3.0 ליטר. החסרונות של סיטרואן C5 היו אחרות לגמרי והתגלו רק לאחר כמה שנים על הכביש. אנחנו מניחים שכבר יכולתם לנחש שמדובר בבעיות אמינות ובעלויות אחזקה גבוהות מהממוצע, עם דגש על בערך כל מערכת אפשרית ברכב, מהגיר דרך המנוע ועד למתלים הפניאומטית. בשורה התחתונה, מדובר במכונית מעולה שמתאימה רק לאנשים שיש להם מחלה עמוקה למותג ולא מפחדים לשלם קצת יותר באחזקה השוטפת;
נוחות נסיעה;
עלויות אחזקה;
נוחה, חדשנית, מרשימה אך יקרה מאוד לאחזקה;
חיישן גובה קדמי