סיטרואן XM היא מכונית מנהלים יוקרתית ששיווקה כאן היצרנית הצרפתית במהלך שנות ה-90. כראוי למיטב תוצרת צרפת באותם השנים מדובר היה במכונית נוחה ומאוד מאוד מאוד לא אמינה. התכנון שם דגש על נוחות, אבזור ופאר ולא לקח בחשבון בכלל אלמנטים של אחזקה שוטפת או תקלות. מערכת המתלים האקטיבית סיפקה נוחות נסיעה מרשימה אבל סבלה מבלאי גבוה שדרש חידוש מכלולים מלא בכל כמה עשרות אלפי קילומטרים, הגה הכוח החשמלי כלל מנגנון שהחזיר את ההגה למקומו בצורה אוטומטית אבל דרש תיקונים יקרים וכל זה מלבד שלל תקלות חשמל במבחר רחב למדי של דרגות חומרה. לארץ הגיעו רק הדגמים האוטומטיים של סיטרואן XM ששודכו לגיר של ZF, שגם סירס את ביצועי המנוע וגם סבל מבעיות אמינות רבות. מנוע ה-2.0 ליטרים הפיק ביצועים איטיים למדי עד למתיחת הפנים של 1995, אז קיבל מגדש טורבו והמצב השתפר. גרסת ה-3.0 ליטרים מצוידת במנוע V6 שהיה ונשאר חזק לאורך כל השנים. התוצאה הסופית היא מכונית מרשימה למדי, נוחה ומיוחדת, אבל סיוט מסיוט לאחזקה שוטפת. למכורים בלבד!!
נוחות נסיעה; ייחודיות;
אמינות; אמינות; אמינות;
הוחלפה על ידי ה-C5, וטוב שכך...
: הרכב מעולה! אנשי התחזוקה בעלי ידע - בודדים! אם אינכם מכירים איש מקצוע מנוסה ואמין - לא להתקרב לרכב הזה! תת דגם:3.0 אוטומט
המלצה -מדובר ברכב - חללית! רכב חזק מרוחח ומאוד נוח! אני רכשתי אותו כשכבר עבר את ה 18000קמ טיפלתי וחידשתי מערכות. נסעתי בו יותר מחמש שנים! התקלות שהיו היו של בלאי והגיעו לקראת ה 240000קמ. טיפולים ביצעתי בזמן לפי ספר יצרן ורק במוסך אחד!
לחיוב - הרכב חזק, דיי זריז יחסית למשקל, מאוד נוח! כשמבקשים כח - ממש לא מאכזב! יש דגמים בעלי 170כח סוס ויש כאלו עם 210כח סוס.
לשלילה - קשה למצא בעל מקצוע \ מוסך טובים, מיומנים ואמינים. יש בו הרבה מערכות מורכבות - זהו רכב שהקדים את היצרנים האחרים בשנים רבות! והמוסכים מתקשים או מפחדים לגעת בו!
קליקים נשמעים בזמן שהרכם מתרומם. היכן הבעיה?
מדובר ברכב - חללית! רכב חזק מרוחח ומאוד נוח! אני רכשתי אותו כשכבר עבר את ה 18000קמ טיפלתי וחידשתי מערכות. נסעתי בו יותר מחמש שנים! התקלות שהיו היו של בלאי והגיעו לקראת ה 240000קמ. טיפולים ביצעתי בזמן לפי ספר יצרן ורק במוסך אחד!
הרכב חזק, דיי זריז יחסית למשקל, מאוד נוח! כשמבקשים כח - ממש לא מאכזב! יש דגמים בעלי 170כח סוס ויש כאלו עם 210כח סוס.
קשה למצא בעל מקצוע \ מוסך טובים, מיומנים ואמינים. יש בו הרבה מערכות מורכבות - זהו רכב שהקדים את היצרנים האחרים בשנים רבות! והמוסכים מתקשים או מפחדים לגעת בו!
למרות שסיטרואן מעולם לא הייתה מזוהת עם תדמית ספורטיבית, במהלך השנים היא הציגה כמה וכמה רכבים שהפכו לשם דבר. סקירה היסטורית.