פורד סיירה החליפה בסוך שנות ה-80 את הקורטינה הוותיקה כחלק מעדכון כולל שביצעה פורד בקו הרכבים האירופאי שלה. הסיירה הציגה עיצוב חדשני ונועז לזמנו עם מקדם גרר נמוך במיוחד שהיה אמור לשפר את צריכת הדלק והביצועים. היצע המנועים הישראלי כלל מנועי בנזין 1.6, 1.8 ו-2.0 ליטרים, אבל בחו"ל נודעה הסיירה בעיקר בשל גרסת ה-XR4I החזקה שצוידה במנוע 2.8 ליטרים. גרסה זו, לצד גרסאות הספורט האחרות של הסיירה, לא הגיעה לארץ. אצלנו נודעה פורד סיירה בעיקר כניידת המשטרה הסמויה של תחילת שנות ה-90, כשגרסאות ה-2.0 ליטרים הידניות פיטרלו בכבישי ארצנו ותפסו עברייני תנועה. חלק מהרכבים עברו הסבה בארץ לרכבי ראלי או רכבי ספורט, בעיקר בשל התנהגות הכביש הטובה ומערכת ההנעה האחורית. בתחילת שנות ה-90 הוחלפה הסיירה במונדאו, שהולכת איתנו עד היום.
הנעה אחורית; עיצוב;
ביצועים חלשים בגרסאות שאינן 2.0 ליטרים;
חבל שבפורד הפסיקו עם הקו הזה.