בדרך כלל פורד פיאסטה הוא שם כמעט נרדף למכונית קטנה, אמינה וזולה לאחזקה. אבל משהו בדור הזה התפספס, לפחות בכל מה שקשור לישראל. הדור הזה הגיע ארצה בסוף שנת 2002 (כמודל 2003), אך לא זכה להצלחה רבה ושיווקו הופסק כשנה מאוחר יותר בקול ענות חלושה. הדורות שלפניו ואחריו דווקא הצליחו הרבה יותר. אולי הייתה זאת תיבת ההילוכים הרובוטית שדפקה את העסק, בניגוד לרוב המתחרות שכבר הציעו גירים אוטומטיים "מלאים". אולי היה זה תג המחיר היקר, שהיה קרוב מאוד לגרסת ה-5 דלתות של האחות הגדולה - הפוקוס. כך או כך, לא מדובר במכונית מבריקה במיחד. רמת האבזור נמוכה למדי, רמת האמינות בעייתית (במיוחד בדגם הרובוטי), איכות ההרכבה נמוכה והדרישה בשוק כמעט ולא קיימת. לזכותה של פורד פיאסטה מהשנים האלו יש לציין תא מטען גדול יחסית, מושב אחורי מרווח וצריכת דלק טובה יחסית. אם בחרתם לקנות אחת אל תשכחו שלמצוא לה חלקי חילוף זה סוג של אתגר.
צריכת דלק; מרווח פנים;
אמינות; גיר רובוטי; מחסור בחלפים;
אחת לכמה דורות מותר גם לפורד לפספס;