בסוף שנות ה-80 הוצגה לראשונה פיג'ו 405, מכונית מנהלים/סלון גדולה שהחליפה גם את ה-305 הקטנה ממנה וגם את ה-505 הגדולה ממנה. באופן מפתיע למדי למרות גילה המתקדם היא עדיין נמצאת בייצור. אמנם רק במדינות עולם שלישי כמו איראן, אבל עדיין נתון מרשים למדי למכונית בגילה.פיג'ו 405 הוצעה בישראל עם מגוון מנועי בנזין רחב יחסית. מגוןן שהחל ב-1.6 ליטר 90 כ"ס (מסדרת מנועי ה-TU של היצרנית, שמיוצרת עד היום), מנוע שהיה אמין למדי אבל ביצועיו היו חלשים מאוד ובמיוחד בדגם האוטומטי. מעליו הוצע מנוע 1.8 ליטר שכבר היה חזק מעט יותר (אבל רק מעט), מנוע 1.9 ליטר שהוחלף בהמשך במנוע 2.0 ליטר ומנוע דיזל 1.9 ליטר מיושן שלא תמצאו היום כי הוא נמכר רק בשוק המוניות. חלק מהמנועים יוצרו עם בלוק מנוע מאלומיניום, מה שגרר רגישות מוגברת לשימוש בנוזל קירור שאינו איכותי במיוחד ולהרס מוקדם של המנועים. כל הדגמים סבלו משלל תקלות חשמל קטנות ומעצבנות, אבל לא משהו שאי אפשר לחיות איתו. לזכותה של המכונית יש לציין נוחות נסיעה טובה מאוד, התנהגות כביש מעולה וכן מרווח פנים טוב יחסית למתחרותיה;
נוחות נסיעה; התנהגות כביש;
אמינות; ביצועים בדגמים עם המנועים הקטנים;
חבל שבפיג'ו לא השכילו לשמור את הנוסחא לכיול המתלים;