פיג'ו 106 נולדה כאחת מהמחליפות של ה-205 המצליחה. התוכנית המקורית של פיג'ו הייתה שה-106 וה-306 יחליפו שתיהן את ה-205, אחת תהיה גדולה יותר והשנייה קטנה יותר. בפועל זה לא ממש הצליח, וה-205 המשיכה להימכר במקביל ל-106 במשך כמעט 6 שנים. לא שזה משנה משהו, כי גם ה-106 נחשבת לסיפור הצלחה קטן בעבור היצרנית מצרפת. עם התנהגות כביש מעולה ונוחות נסיעה טובה היא נמכרה היטב. בלטו לטובה גרסאות הראלי, ה-S16 וה-GTi שהיו אייקון עבור לא מעט חובבי רכב. הגרסאות המומלצות ביותר של פיג'ו 106 הן הגרסאות הידניות, ומומלץ להתרחק מהגרסה האוטומטית שצוידה בגיר מיושן ומאוד לא אמין. מלבד זאת, סובלת המכונית מאותן רגישויות מוכרות של רוב הצרפתיות מאותן השנים, למעט תא נוסעים שהוא מעט יותר איכותי מזה של ה-205 הישנה.
התנהגות כביש; נוחות נסיעה;
קטנה מידי?; גיר אוטומטי בעייתי;
למה פיג'ו הפסיקה לייצר מכוניות כאלו?
: אחד הרכבים המהנים והמתגמלים ביותר שיש. מעולה למי שמחפש ספורטיבית אמיתי בלי לפשוט את הרגל. תת דגם:1.6 ראלי
המלצה -את הראלי שלי קניתי עם כ180 אלף ק"מ ומכרתי כעבור שנתיים וקצת עם 240 אלף ק"מ. אחד הרכבים הכי מהנים ועם זאת עלויות אחזקה סבירות מאוד. בסעיף הנוחות קשה לי לדרג כי שלי היתה מוקשחת ומונמכת אבל הרוב הן כאלה לכן לא לצפות לנוחות גבוהה.
לחיוב - הנאה מנהיגה ברמה שאין ברכבים היום. פשטות מכנית שמתבטאת בעלויות אחזקה נמוכות יחסית לרכב ספורטיבי מזדקן. רכב חסכוני וזריז. לטעמי העיצוב נראה מעולה גם היום.
לשלילה - ספרטנית מאוד - האיבזור מסתכם בזוג חלונות חשמל. רועשת וקופצנית. חסר לה קצת כוח וזה נוכח במיוחד היום כשלכל משפחתומטית שניה יש מנוע מוגדש.
שלומי: קטנה שובבה ומאוד מהנה לנהיגה תת דגם:1.6 אוטומט
המלצה -XS
לחיוב - הנאה מנהיגה, תקשורת הגה שילדה, נוחות.
לשלילה - גיר מיושן, מרחב פנים מצוצמם מאוד, אבזור ספרטני, מזגן לא מקורי.
את הראלי שלי קניתי עם כ180 אלף ק"מ ומכרתי כעבור שנתיים וקצת עם 240 אלף ק"מ. אחד הרכבים הכי מהנים ועם זאת עלויות אחזקה סבירות מאוד. בסעיף הנוחות קשה לי לדרג כי שלי היתה מוקשחת ומונמכת אבל הרוב הן כאלה לכן לא לצפות לנוחות גבוהה.
הנאה מנהיגה ברמה שאין ברכבים היום. פשטות מכנית שמתבטאת בעלויות אחזקה נמוכות יחסית לרכב ספורטיבי מזדקן. רכב חסכוני וזריז. לטעמי העיצוב נראה מעולה גם היום.
ספרטנית מאוד - האיבזור מסתכם בזוג חלונות חשמל. רועשת וקופצנית. חסר לה קצת כוח וזה נוכח במיוחד היום כשלכל משפחתומטית שניה יש מנוע מוגדש.