אחרי שהדור השלישי שלו הכה את השוק המקומי עם רמת הגימור "אורבן" שהציעה פוזה נחשקת של ג'יפון במחיר של משפחתית מאובזרת, הדרך של הדור הרביעי הייתה סלולה. אבל הוא בכל זאת הוא לקח את העניינים צעד אחד קדימה, בעיקר בהיבט של מערכות הבטיחות המתקדמות כמו התראה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ועוד שמגיעים כסטנדרט ללא תוספת מחיר. במסגרת מתיחת הפנים של הדגם, נעשו שינויים עיצוביים קלים במיוחד בפגושים מלפנים ומאחור, תא הנוסעים קיבל הגה חדש ומערכת מולטימדיה חדשה, ולאבזור הבטיחות נוספה התראת ערנות נהג.
גרסת דיזל, מרווח פנים.
מנוע 2.0 ליטר בנזין מיושן ובזבזן, ביצועים, צריכת דלק בגרסאות הבנזין.
עדיין ממובילי הסגמנט, אך פחות מבעבר.
קיה מוסיפה גרסה חדשה ומוזלת עם של הספורטאז' הטורבו להיצע של הספורטאז'. הפעם במחיר של החל מ-160,000 ₪
ה-1.6 הלך, ה-1.6 טורבו ירד, אבל הגיע שחקן חיזוק בדמות 1.6 דיזל. קיה ספורטאז' עבר מתיחת פנים מינורית שהביאה שינויים מהותיים. החל מ-146 אלף שקלים