במונחים אמריקאיים פורד אדג' הוא קרוסאובר קטן, למרות שבקנה מידה ישראלי הוא מגודל למדי. כראוי לרכב אמריקאי מודרני, הדגש כאן הוא על עיצוב חיצוני בולט ומוחצן למדי, כולל גריל קדמי ענק ומוכסף. גם רמת האבזור גבוהה מאוד, כראוי למכונית בטעם אמריקאי מובהק, וכוללת מספר גאדג'טים נדירים למדי כמו מערכת הנעה מרחוק. מתחת למכסה המנוע מסתתרים מנועי בנזין חזקים למדי - 3.5 ליטר או 2.0 ליטר טורבו המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית. בשני המקרים, מדובר במנועים שמספקים ביצועים טובים מאוד, אך צריכת הדלק גבוהה. גרסת ה-2.0 ליטרים משווקת ללא מערכת הנעה כפולה וזה בסדר, כי יומרות שטח של ממש אין גם לגרסה כפולת ההנעה של פורד אדג'. גם בכביש המפותל אין לו יומרות של ממש, עם התנהגות כביש מהוססת וכבדה
אבזור, ביצועים, איכות חומרים.
צריכת דלק, יכולת תמרון עירוני.
ג'יפון אמריקאי שבכלל מגיע מקנדה
פורד פורד המחודש נוחת בארץ עם 4 רמות גימור, שני מנועים, רשימת אבזור ארוכה במיוחד, וגרסת ST אחת
רוח החירות האמריקנית שמדיף הפורד אדג' השתלטה על יואב פולס, שהחליט למרוד ולכתוב מבחן מזווית אישית מאוד, בקיצור – יואב מאוהב ב-SUV מארה"ב