סיאט לאון היא המשפחתית הקומפקטית החדשה של היצרנית מספרד. היא חולקת את שלדתה עם מכוניות כמו פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה, וככזאת חולקת איתה לא מעט מכלולים כמו המנועים והגירים. אך בניגוד לסקודה השימושית ולפולקסווגן השמרנית, הלאון קיבלה עיצוב חיצוני ספורטיבי וצעיר במיוחד. לעיצוב יש להוסיף חבילות אבזור נאה - כבר בדגמי הבסיס מוצעים פריטי אבזור כמו גג שמש, פנסי LED וחישוקי סגסוגת. סיאט לאון החדשה היא בהחלט אופציה מעניינת מאוד, למי שמחפש מכונית משפחתית קומפקטית עם ניחוח ספורטיבי. שימו לב לדגם ה-1.8 ליטר FR, שמספק ביצועים חמים מאוד באריזה סולידית, אם כי מחירו מעט גבוה מהמצופה. גרסת ה-1.2 ליטר האוטומטית היא הגרסה הנפוצה והמומלצת ביותר, עם תג מחיר אטרקטיבי שנמוך מזה של כמה ממתחרותיה הישירות.
איכות חומרים; רמת אבזור;
נוחות נסיעה בגרסת ה-1.2 ליטר; רק שנתיים אחריות;
למשפחה הצעירה והספורטיבית ברוחה
: תמורה מדהימה למחיר! חזקה ויפה תת דגם:2.0 אוטומט Cupra
המלצה -רכב יוצא מן הכלל. המון תוספות ופינוקים.
לחיוב - מנוע, אבזור, מחיר
לשלילה - גיר רובוטי בלבד, צ'מפיון
: הסטיישן בעייתי בישראל תת דגם:1.2 אוטומט Style
המלצה -חלון גג פנורמי - במקום להיות תוספת מבורכת, פשוט מחסל את הנוסעים ואת האוטו. פאשלה.
לחיוב - רמת אבזור טובה מאד. יחסית מרווח. ביצועים והתנהגות סבירים. עלויות לא רלוונטיות (רכב ליסינג).
לשלילה - חלון גג פנורמי זכוכית לא מספיק אטומה. תחתיה וילון בד מחורר. כתוצאה הנוסעים חשופים לשמש כל הקיץ. פשוט ניצלים והאוטו חם מבפנים עם המזגן. בלי כובע הראש נשרף. החלון - במקום להיות תוספת מבורכת, פשוט מחסל את הנוסעים ואת האוטו. פאשלה.
: זבל של אוטו בסוף נשרף לבד בחניה מבעיה תכנית תת דגם:1.2 אוטומט Style
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
רכב יוצא מן הכלל. המון תוספות ופינוקים.
מנוע, אבזור, מחיר
גיר רובוטי בלבד, צ'מפיון
חלון גג פנורמי - במקום להיות תוספת מבורכת, פשוט מחסל את הנוסעים ואת האוטו. פאשלה.
רמת אבזור טובה מאד. יחסית מרווח. ביצועים והתנהגות סבירים. עלויות לא רלוונטיות (רכב ליסינג).
חלון גג פנורמי זכוכית לא מספיק אטומה. תחתיה וילון בד מחורר. כתוצאה הנוסעים חשופים לשמש כל הקיץ. פשוט ניצלים והאוטו חם מבפנים עם המזגן. בלי כובע הראש נשרף. החלון - במקום להיות תוספת מבורכת, פשוט מחסל את הנוסעים ואת האוטו. פאשלה.
יש לי את דגם 1.4 טורבו ידני 6 הילוכים.אמינה מאוד. כמעט ולא היו תקלות.במשך קרוב ל- 5 שנים אפילו לא החלפתי שום נורה באוטו
עיצוב מדהים. אמינה מאוד ולא עשתה לי בעיות אף פעם. מעניקה חוויית נהיגה מעולה.
מחלות של האוטו: מנעול חשמלי של תא מטען מתקלקל (החלפתי כבר פעמיים). תריסים של פתחי המזגן מקדימה נשברים בלי שנוגעים בהם. החליפו לי באחריות וזה שוב נשבר.
דגם הכי אטרקטיבי לא ניתן כאן לבחירה, זה 1.4 ידני FR. תתקנו באתר.
אוטו פשוט מפתיע, נוח, זריז, לא גדול מידיי, יש בו הכל ומחיר ממש בסדר. מה עוד צריך?
עוד לא מצאתי, זה אוטו חדש.
חבר הפורום falou נשלח לשלושה ימים בסיאט קופרה החדשה והתבקש לחזור עם חוות דעת על ההצעה של סיאט לקומפקטית חמה. קיבלנו קומיקס של באטמן...
סיאט לאון קופרה, גרסת הביצועים הקרבית של הלאון, מגיעה לישראל. מחיר החל מ-215 אלף ש"ח לגרסת ה-3 דלתות SC או 220 אלף ש"ח לגרסת ה-5 דלתות.
צ'מפיון מוטורס מפרסמת את מחירון 2015 של שלושת המותגים העממיים שלה ומראה מגמה מעורבת. מרבית המחירים נשארו ללא שינוי או צמחו במעט, וגולף ספורטסוואן מקבל הורדה משמעותית
גרסת ה-1.8 ליטר של סיאט לאון החדשה מספקת ביצועים נאים לצד תא נוסעים איכותי מבעבר והתנהגות כביש טובה יותר, אבל לא מצליחה להיכנס לנעליה של הלאון 1.8 ליטר היוצאת, בעיקר בגלל המחיר.
הדור השלישי של סיאט לאון ינסה להיכנס לנעליים הגדולות מאוד שהשאיר הדור הקודם. האם יש לו את מה שצריך כדי להצליח? מבחן דרך למשפחתית החדשה של סיאט.
סיאט לאון החדשה מגיעה לישראל בגרסאות ההאצ'בק וה-SC (שלוש דלתות) ועם מבחר של שלושה מנועי בנזין. המחיר יחל ב-114 אלף ש"ח לדגם הידני או 123 אלף ש"ח לדגם האוטומטי.
ארגון ה-EuroNCAP מפרסם את תוצאות סבב בדיקות הריסוק האחרון שביצע. יונדאי סנטה-פה, אופל מוקה ורבות אחרות מקבלות ציונים גבוהים. דאצ'יה לודג'י דווקא לא.
עם מגוון רחב יותר של תצורות מרכב ועיצוב ספורטיבי יותר, אמורה סיאט לאון החדשה לשחזר את ההצלחה של הלאון הנוכחית.
התמונות הראשונות של סיאט לאון החדשה זלגו לרשת וחושפות עיצוב חדש מבחוץ אך גם מבפנים.