נכון, פיג'ו 301 היא כנראה לא הפיג'ו שתמיד חלמתם עליה. מדובר במכונית סדאן לא נאה במיוחד, שתוכננה להיות בראש ובראשונה פשוטה וזולה לאחזקה. כתוצאה מכך העיצוב החיצוני די משעמם וגם המפרט הטכני מתבסס על מכלולים ישנים (אך מוכחים) שהיו במחסן של קבוצת PSA - מנוע 1,600 סמ"ק וגיר אוטומטי רגיל שנלקחו היישר מה-206 הישנה והמוצלחת. מי שעוד נלקחו מה-206 הן נוחות הנסיעה ונוחות המושבים, שדווקא מרשימים מאוד לטובה. יש גם אופציה למנוע 1,200 סמ"ק, מנוע חדש לשם שינוי, שהגיע מה-208. מה שקצת פחות מרשים אצל פיג'ו 301 זאת רמת האבזור הנמוכה, ובעיקר האבזור הבטיחותי (4 כריות אוויר בלבד). גם התחושה הפשוטה בתא הנוסעים, קצת פשוטה מידי.
מרווח פנים מצוין; נוחות נסיעה טובה;
רמת אבזור נמוכה; מנוע 1,600 סמ"ק וגיר אוטומטי מיושנים;
לא לחובבי הגאדג'טים
: תת דגם:1.6 אוטומט Active
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
: רכב נחמד בכלום כסף תת דגם:1.2 Active אוטומט
המלצה -הרכב נרכש במבצע 70000 שקלים כיד ראשונה ליסינג 0 ק"מ, רכב שמספק הרבה נפח, נוחות וחיסכון בכלום כסף
לחיוב - נוחות, מרווח, תא מטען, חסכוני, מזגן, בקרת שיוט,מחיר המבצע, ניהוג פיג'ו, איכות הרכבה.
לשלילה - גיר בעיר, איכות חומרים, רעש במהירות 110 ומעלה, הנדסת אנוש, יבואן.
: רכב זול, לא ממש מודרני, אך תמורה מצויינת לסכום שמשלמים עליו. תת דגם:1.2 Active אוטומט
המלצה -
לחיוב - נוח, מרווח, בקרת שיוט, תא מטען ענק, מזגן, חזק יחסית למנוע 1.2 82 כ"ס, היגוי בנסיעה רגילה, גיר למי שאוהב רובוטי חד מצמדי, יחסית שקט מול רכבים ישנים.
לשלילה - הגה לא מתכוונן לעומק, תפעול חלונות מהמרכז, היגוי בהתגרזנות, גיר למי שלא אוהב רובוטי חד מצמדי, מערכת מולטימדיה מיושנת, לא שקט כמו רכבים מודרניים.
הרכב נרכש במבצע 70000 שקלים כיד ראשונה ליסינג 0 ק"מ, רכב שמספק הרבה נפח, נוחות וחיסכון בכלום כסף
נוחות, מרווח, תא מטען, חסכוני, מזגן, בקרת שיוט,מחיר המבצע, ניהוג פיג'ו, איכות הרכבה.
גיר בעיר, איכות חומרים, רעש במהירות 110 ומעלה, הנדסת אנוש, יבואן.
נוח, מרווח, בקרת שיוט, תא מטען ענק, מזגן, חזק יחסית למנוע 1.2 82 כ"ס, היגוי בנסיעה רגילה, גיר למי שאוהב רובוטי חד מצמדי, יחסית שקט מול רכבים ישנים.
הגה לא מתכוונן לעומק, תפעול חלונות מהמרכז, היגוי בהתגרזנות, גיר למי שלא אוהב רובוטי חד מצמדי, מערכת מולטימדיה מיושנת, לא שקט כמו רכבים מודרניים.
רכב מאוד פשוט תא נוסעים גדול. בגאז' ענק. מנוע קטן 1.2 אבל סוחב.
חווית הנסיעה שלו לוקה מאוד בחסר היות והוא רובוטי. בעמידה בפקקים הרכב רוטט. לא מבודד רעשים כראוי. מנוע רועם. פלסטיקה מיושנת. בבדיקה שעשיתי צריכת הדלק 1 ל 13 וזאת אחרי המון נסיעות דווקא מחוץ לעיר.
301 המיני משפחתית של פיג'ו מתחדשת, מתאבזרת ובעיקר חותכת 13 אלף שקלים ותציע גרסה אוטומטית ב-98 אלף שקלים
רנו מגאן המחודשת זוכה ל-3 כוכבים בלבד במבחן הריסוק של ה-EuroNCAP. ציון זהה גם לפיג'ו 301, סיטרואן C אליזה ו-MG3. פורד טורנאו קונקט עם 4 כוכבים, פולקסווגן ספורט-וואן עם 5.
פיג'ו מצטרפת לאופנת המשפחתיות הקומפקטיות עם ה-301. עכשיו יש לה גם גרסה עם גיר רובוטי ומנוע 1.2 ליטר, שמציעה מפרט דומה במחיר מופחת. מה זה שווה?
לובינסקי משיקה בישראל את פיג'ו 301 - הסדאן הגלובלית החדשה של קבוצת PSA. מחיר החל מ-110 אלף ש"ח.
פיג'ו חושפת תמונות ראשונות של ה-301 - משפחתית סדאן חדשה שתגיע בקרוב גם לישראל.