הדור הראשון של מרצדס ML פותח בתחילת שנות ה-90 במטרה להחליף את ה-G קלאס המזדקן. כמו שאנחנו כבר יודעים זה לא קרה וה-G קלאס נותר בייצור שנים ארוכות לאחר מכן. זה לא הפריע ל-ML להפוך לסיפור הצלחה,בעיקר בשוק האמריקאי אבל לא רק. ה-ML מציע שילוב נדיר למדי בין יכולת כביש גבוהה ליכולת שטח מרשימה. יכולת השטח הייתה אחראית מערכת הנעה כפולה קבועה (4Matic) שכללה כאן גם הילוך כוח ובקרת משיכה שנועדה לדמות נעילות דיפרנציאל. לצרכי שמירה על בטיחות הנוסעים הותקנה כאן, לראשונה בקטגוריית הג'יפונים, מערכת בקרת יציבות ESP שנועדה לשמור על יציבות הרכב בתמרונים חדים. נוחות הנסיעה שמציע מרצדס ML טובה יחסית לרכב שטח אמיתי אבל לא טובה כמו ברכבי הכמו-שטח של המתחרים מאותה התקופה, גם אם יכולות השטח שלהם טובות פחות. היצע המנועים כולל שלל מנועי בנזין ודיזל, כשבתחתית ההיצע עומד מנוע ה-2.7 ליטר דיזל ובפסגת ההיצע מנוע ה-5.0 ליטר בנזין V8 המרשים. תא הנוסעים מציע 5 או 7 מקומות ישיבה בהתאם לדגם, מרווחים יחסית. קצת חבל שרמת אמינות בינונית למדי פגעה בשמירת הערך של הרכב ובביקוש שלו כמשומש.
שילוב נהדר בין כביש לשטח; מנועים טובים;
אמינות; לא נוח בכביש כמו הבמוו המקביל;
לא הצליח להחליף את ה-G קלאס, אבל פתח למרצדס נישה חדשה לחלוטין;