בשנת 1999 הופיעה לראשונה פיג'ו 206, מחליפתה האמיתית של ה-205. ההמתנה הארוכה השתלמה והמחליפה התבררה במהרה כסיפור הצלחה לא פחות גדול, כשהיא עוקפת במהרה את ה-205 בהיקפי המכירות שלה ונשארת בייצור זמן ארוך עוד יותר. גם כאן באו לידי ביטוי היתרונות של פיג'ו, בעיקר בתחום התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה, שהיו ברמה גבוהה מאוד וזכו לתשבוחות רבות. אבל גם כאן, כמו בדגמי העבר של פיג'ו, איכות ההרכבה בתא הנוסעים ורמת האבזור לא היו גבוהות במיוחד ונחותות משל המתחרים. היצע המנועים הישראלי כלל מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין ששודכו לגירים ידניים או אוטומטיים (מוצלחים מעבר, אך עדיין לא מאוד מוצלחים). הייתה גם גרסת GTI עם מנוע 2.0 ליטרים חזק, אך זו לא זכתה להצלחה כבירה כמו ה-205GTi המיתולוגית. גרסת ה-CC של פיג'ו 206 צוידה בגג קשיח מתקפל חשמלית, ונחשבת לאחת ממכוניות הקבריולט הזולות והמבוקשות בשוק עד היום.
התנהגות כביש; נוחות נסיעה;
איכות חומרים; גיר אוטומטי;
לכו על גרסות ה-XS או ה-GTI - מהנות לנהיגה ולא יקרות
: רכב פשוט, חסכוני ומהנה תת דגם:1.6 XS
המלצה -גרסת ה XS של ה206 מעניקה ניחוח ספורטיבי ומראה קרבי. מנוע ה 1.6 בעל 110 הסוסים מעניק תחושה זריזה ומהנה יחד עם כיול מתלים מוצלח. כיום ניתן לרכוש 206 במחירים נוחים ועליות האחזקה אינן "צרפתיות טיפוסיות",
לחיוב - -זמינות חלקים גבוהה - במהלך שנות ה 2000 נמכרו הרבה מדגם ה 206 בארץ, ומכלולי הרכב אף משותפים לרכבים נוספים מקונצרן PSA. -צריכת דלק טובה - ממוצע 50:50 עירוני ובין עירוני 15.5 ק"מ לליטר ( נמדד על פני 8000 ק"מ ) - שוק אפטרמרקט רחב המציע מגוון שיפורי קוסמטיקה וביצועים - כיול צרפתי והתנהגות מהנה שבאה לידי ביטוי בתחת שובב
לשלילה - -לא באמת ספורטיבית משוחזת -פלסטיקה עדינה הנוטה להישבר - נקודות שיש לבדוק בעת הרכישה : תקינות הגג החשמלי ( במידה וקיים) ,המשולשים וידית האיתות
: קניית הרכב הזה הייתה אחת ההחלטות הנבונות ביותר שעשיתי.
המלצה -"לתדלק ולנסוע", זה משפט שממצה בצורה החיובית ביותר את החוויות מהרכב.הרכב כבר בן 12 ולמרות גילו המתקדם הוא נוסע ונראה כמו צעירים ממנו, נכון שהוא לא הרכב הכי זריז אבל התחושה היא שהוא יכול להמשיך לעד ורק מדי כמה שנים צריך להחליף נורות פאנל של המזגן.
לחיוב - נוחות מושב הנהג. אחרי שישבתי במספר רכבים אחרים, כסא הנהג של הרכב מרגיש רחב ונוח גם לאנשים בעלי מידות גדולות יותר. אמינות. אף פעם לא נתקעתי עם הרכב, אף פעם לא חששתי "האם הבוקר הוא יתניע?", לדעתי כבר לא מייצרים רכבים אמינים במידה כזו. צריכת דלק. נוסע בצורה חסכונית אז מצליח להוציא כדרך קבע 1:14, 1:15. מנוע. כח זמין גם בסל"ד נמוך, משמעותי לנסיעות בתוך עיר.
לשלילה - מנוע. הכל תקין והכל עובד, אבל לא להמר עליו ביציאה מהמקום. אחיזת כביש. אולי זה הרכב, אולי אלו הצמיגים אבל נוחות בסיבובים אף פעם לא הרגשתי.
עומרי-206: תת דגם:1.6 אוטומט
המלצה -
לחיוב - רכב מעולה, אמין במיוחד, הנאה בכל נהיגה, לא מרגישים נסיעות ארוכות בגלל הנוחות שהוא מציג אחלה אוטו
לשלילה -
גרסת ה XS של ה206 מעניקה ניחוח ספורטיבי ומראה קרבי. מנוע ה 1.6 בעל 110 הסוסים מעניק תחושה זריזה ומהנה יחד עם כיול מתלים מוצלח. כיום ניתן לרכוש 206 במחירים נוחים ועליות האחזקה אינן "צרפתיות טיפוסיות",
-זמינות חלקים גבוהה - במהלך שנות ה 2000 נמכרו הרבה מדגם ה 206 בארץ, ומכלולי הרכב אף משותפים לרכבים נוספים מקונצרן PSA. -צריכת דלק טובה - ממוצע 50:50 עירוני ובין עירוני 15.5 ק"מ לליטר ( נמדד על פני 8000 ק"מ ) - שוק אפטרמרקט רחב המציע מגוון שיפורי קוסמטיקה וביצועים - כיול צרפתי והתנהגות מהנה שבאה לידי ביטוי בתחת שובב
-לא באמת ספורטיבית משוחזת -פלסטיקה עדינה הנוטה להישבר - נקודות שיש לבדוק בעת הרכישה : תקינות הגג החשמלי ( במידה וקיים) ,המשולשים וידית האיתות
"לתדלק ולנסוע", זה משפט שממצה בצורה החיובית ביותר את החוויות מהרכב.הרכב כבר בן 12 ולמרות גילו המתקדם הוא נוסע ונראה כמו צעירים ממנו, נכון שהוא לא הרכב הכי זריז אבל התחושה היא שהוא יכול להמשיך לעד ורק מדי כמה שנים צריך להחליף נורות פאנל של המזגן.
נוחות מושב הנהג. אחרי שישבתי במספר רכבים אחרים, כסא הנהג של הרכב מרגיש רחב ונוח גם לאנשים בעלי מידות גדולות יותר. אמינות. אף פעם לא נתקעתי עם הרכב, אף פעם לא חששתי "האם הבוקר הוא יתניע?", לדעתי כבר לא מייצרים רכבים אמינים במידה כזו. צריכת דלק. נוסע בצורה חסכונית אז מצליח להוציא כדרך קבע 1:14, 1:15. מנוע. כח זמין גם בסל"ד נמוך, משמעותי לנסיעות בתוך עיר.
מנוע. הכל תקין והכל עובד, אבל לא להמר עליו ביציאה מהמקום. אחיזת כביש. אולי זה הרכב, אולי אלו הצמיגים אבל נוחות בסיבובים אף פעם לא הרגשתי.
רכב מעולה, אמין במיוחד, הנאה בכל נהיגה, לא מרגישים נסיעות ארוכות בגלל הנוחות שהוא מציג אחלה אוטו
2000
אבזור עשיר מאוד - מושבים משולבי עור תומכים מאוד, בקרת אקלים, סאן רוף ענק, חיישני גשם. איכות חומרים מעולה - ההרגשה בתא הנוסעים איכותית מאוד ולא מרגישה זולה או מתפוררת בכלל בלמים מצויינים וחזקים - מקנים המון בטחון אני לא עושה ברכב שימוש ספורטיבי בכל מיני ימי מסלול וג'מאקנות, למרות שיש לו פוטנציאל אדיר ובשבילי הרכב הזה הוא כמו כפפה ליד - נוח ומפנק, חזק, מהיר ונראה טוב. ספורטיבי אבל לא קיצוני וספרטני. לא מתוחכם מידי מבחינה מכאנית, חולק הרבה חלקים ומכלולים עם רכבי הקונצרן. כוח זמין כמעט בכל הילוך ורצועת הכוח הזמין די רחבה. מאפשר תנועה מהירה מאוד עם הרגשה בטוחה ויציבות, גם במהירויות גבוהות מאוד. צריכת דלק מצויינת למנוע שני ליטרים - בנהיגה משלובת כ 11.3 ק"מ לליטר אחזקה איכותיתף ללא פשרות - במוסך הנכון לא תעלה יותר מידי.
נראה כמעט אותו דבר כמו ה XS - זה טוב ורע. לא זועק - אני משהו מיוחד. מתחיל "לרגש" באמת באזור ה 3000 סל"ד וצפונה. אופייני למנועי פיז'ו הלא מוגדשים חלקים יחודיים לדגם טיפה יקרים ולא קיימים חלופיים (בשנתון זה) - רדיאטור, משולשים. חלקים אלו עולים די ביוקר. תקלות - מנסיון אישי זה בעיקר תקלות של שחיקת מכלולים ובלאי - קלאץ', רדיאטור שנזל, משולשים, מנגנוני סאן רוף, חיישן למבדה, תושבות מנוע. הסאן רוף מעט רגיש מבחינה מכאנית. כלומר, לפעמים הוא עלול להתקלקל והתיקונים די יקרים.
XT
1.6 מאוד זריז לרכב קטן 110 כ"ס.
היו כמה בעיות חשמל קטנות.
XS
הנאה גדולה מהנהיגה, מראה ספורטבי, מושבים נוחים, אחיזה טובה על הכביש.
פה ושם היו כמה בעיות חשמל קטנות כנראה שנגרמו כתוצאה מסופת חול חזקה שהייתה.
אחיזת כביש טובה, הגה מתקשר, התנהגות כביש בטוחה ומהנה, עלויות אחזקה שפויות וזמינות חלפים גבוהה.
המנוע קצת חלש וחסר כוח בסל"ד נמוך, כניסה לא נוחה למושבים האחוריים.