על תקן מקדמת התדמית של המותג, הגיעה ארצה לזמן קצר סמארט רודסטר. מדובר בגרסת רודסטר, קבריולט או קופה, מעוצבת ומוגדלת של הסמארט פיור ופולס שהגיעו כמה שנים קודם לכן. בניגוד לסמארט ה"רגילות" (עד כמה שסמארט יכולה להיות רגילה) שניסו עוד לצקת איזה שהוא סוג של היגיון במכונית קטנה ויקרה, ברודסטר לא היה שום היגיון. היא אמנם מבוססת על גרסת מאורכת של פלטפורמת הסמארט, אבל היא אפילו פחות שימושית מהן. מה שכן, היא יפה ונראית כמו מכונית מהירה. אבל היא ממש לא מהירה. עם מנוע בנפח 700 סמ"ק בהספק מרבי של 81 כוחות סוס קשה לצפות ממנה לביצועים מרשימים. עם תיבת הילוכים רובוטית איטית ומגמגמת קשה לצפות ממנה להעברות הילוכים חלקות. אבל כן אפשר לצפות כי סמארט רודסטר תספק קצת חדוות נהיגה שתעמוד מאחורי העיצוב השובב? אז זהו, שגם כאן היא מאכזבת. עם התנהגות כביש לא ממש ספורטיבית, נוחות נסיעה נמוכה והגה קל מידי - היא פשוט לא מספיק ספורטיבית. תג המחיר הגבוה איתו הגיעה לארץ לא ממש עזר לה והיא נמכרה כאן במספרים נמוכים עד כדי זניחים. מספיק זניחים כדי שהיבוא שלה לארץ יופסק אחרי שנה אחת בלבד, כמו שאר הדגמים של סמארט;
עיצוב; ייחודיות;
ביצועים; איכות; התנהגות כביש;
למי שמחפש מכונית מיוחדת, אבל לא ממש חשובה לו ההתנהגות;