בשנת 1995 הוצג הדור השלישי של פורד טאורוס, מכונית הסדאן הגדולה של פורד אמריקה. בפורד תיכננו מכונית גדולה שתתחרה בהונדה אקורד ובטויוטה קאמרי והחליטו לעצב אותה עם מוטיבים עגלגלים שלא ממש התקבלו באהדה בשוק הרכב האמריקאי. למרות העיצוב הקצת לא שגרתי זכתה המכונית להצלחה חביבה למדי בשוק הבית האמריקאי והייתה למכונית הנמכרת ביותר בארצות הברית בשנת 1996. אך ההצלחה הזו הייתה קצרה למדי וכבר בשנת 1997 איבדה הטאורוס את הבכורה לטויוטה קאמרי ומעולם לא הצליחה לשחזר את ההצלחה. מלבד העיצוב החיצוני החדש הציגה פורד טאורוס גם תא נוסעים בעיצוב חדשני ששם דגש על הנדסת האנוש ונוחות התפעול. הספסל הקדמי הוחלף בשני מושבים רגילים עם "מושב מתקפל" במרכז, מה שאפשר לגרסת הסטיישן להציע לא פחות מ-8 מקומות ישיבה חוקיים. לישראל הגיעה הטאורוס עם מנוע 3.0 ליטר V6 וותיק למדי שהיה קיים גם בדגם הקודם ופותח עוד בשנות ה-80. מחירה הגבוה יחסית של הטאורוס לצד צריכת הדלק הגבוהה והמתחרות היפאניות המודרניות שכבר התחילו להגיע ארצה דחקו אותה מהשוק ושיווקו של הדגם בישראל נמשך כמה שנים לאחר שהופסק בארצות הברית (עד שחוסל המלאי). מאז לא נראתה הטאורוס על כבישי ישראל, למרות שדורות חדשים שלה עדיין מיוצרים באמריקה;
גדולה; חזקה;
צריכת דלק; עיצוב;
דוגמא טובה לעוד מכונית בינונית שתגרום בעתיד לקריסה של פורד;