תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו פרטנר 2
  • פיג'ו פרטנר יוצע גם בגרסה חשמלית

    פיגו פרטנר 2

    בפיג'ו לא אומרים נואש וממשיכים להציג מכוניות חשמליות. הפעם על הכוונת - גרסה חשמלית לפרטנר המסחרי.

    • 10-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    פיג'ו לא אומרת נואש ממיזם המכוניות החשמליות שלה ומציגה גרסה בעלת הנעה חשמלית למסחרית הקלה פיג'ו פרטנר. מיזם המכוניות החשמלית של קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) החל בשנת 2009 בשיתוף פעולה עם מיצובישי, במסגרתו הציגו היצרניות מכונית עירונית קטנה שנמכרה בשלוש וריאציות -  מיצובישי iMIEV, פיג'ו ion וסיטרואן C-Zero. אך המיזם התקשה להתרומם והיצרניות הודיעו לפני כמה חודשים על הפסקת ייצור הרכבים בשל הביקוש הנמוך. כעת חוזרת פיג'ו ומציגה חשמלית חדשה שאמורה להגיע לייצור סדרתי, כך מספרים בפיג'ו, במהלך השנה הבאה.

    פיג'ו פרטנר

    הגרסה החשמלית של פיג'ו פרטנר מבוססת על מנוע חשמלי שהספקו המרבי עומד על 67 כוחות סוס והמומנט המרבי שלו הוא כ-20.5 קג"מ. הוא מוזן משתי יחידות מצברים המותקנות משני צידי הסרן האחורי והן בעלות קיבולת של 22.5 קילו-וואט שעה. אלו מאפשרים לפרטנר החשמלי להציע טווח נסיעה מרבי של 170 קילומטרים. כשתיגמר הסוללה יוכל הנהג לטעון אותה דרך שקע טעינה רגיל בזמן שינוע בין 6 ל-9 שעות, או דרך שקע טעינה מהיר שיאפשר טעינה של 80 אחוזים מהסוללה בזמן של 30 דקות.

    פיג'ו פרטנר החשמלי ישווק בשתי גרסאות - קצרה (אורך: 438 סנטימטרים) וארוכה (אורך: 463 סנטימטרים). בפיג'ו מיקמו את בנק המצברים מתחת לרצפת הרכב כך שנפח ההטענה לא ייפגע בצורה משמעותית וזה יעמוד על כ-3,700 ליטרים בדגם הקצר או 4,100 ליטרים בדגם הארוך. המכונית תוצע עם מערכת ניהול אנרגיה מתקדמת שתאפשר לנהג לנטר בצורה אינטראקטיבית את צרכני האנרגיה שברכב (כמו למשל המזגן) ואת מקורות האנרגיה (כמו מערכת הבלימה הרגרנטיבית). מחירו של הפרטנר החדש טרם פורסם אך בפיג'ו מבטיחים כי יציעו לרוכשים תוכנית מימון לסוללות.

    dddd