תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סונטה
  • יונדאי i40
  • יונדאי i40 סטיישן
  • יונדאי i40 סונטה – בקרוב בישראל

    יונדאי סונטה

    כחצי שנה לאחר תחילת שיווקה באירופה, תגיע יונדאי i40 (מחליפת הסונטה) לישראל כבר במהלך החודשים הקרובים. מה צפוי לנו?

    • 10-02-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, תחל בקרוב את שיווקה של יונדאי i40 החדשה. שיווקה של ה-i40 החל לפני כחצי שנה באירופה ובאוסטרליה. אלינו היא מגיעה באיחור אופנתי קל של כמה חודשים, ככל הנראה מסיבות שיווקיות. ביונדאי בחרו להשיק תחילה את גרסת הסטיישן (5 דלתות) והיא זו שנמכרה עד כה ברחבי העולם. כעת, כשגרסת הסדאן (4 דלתות) החשובה כל כך בשוק המקומי, מגיעה אל אולמות התצוגה, יוכלו בכלמוביל להשיק את המכונית המשפחתית הגדולה שכל כך חסרה להשלמת הפאזל. בשנה האחרונה הפכו מכירותיה של הסונטה הותיקה לזניחות, עם פחות מ-5 רכבים שנמכרו במהלך השנה כולה. כך למעשה נשארה כלמוביל ללא שום נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות, כיוון שגם למיצובישי אין נציגה בקבוצה זו.

    ניתן אם כך להניח כי יונדאי i40 החדשה תהיה אחד מהמנופים העיקריים של כלמוביל בדרך להובלת טבלת המסירות השנתית. ביחד עם ה-i30 החדשה (שאמורה להגיע במהלך השנה) ובתקווה כי בעיות האספקה של ה-i35 יפתרו בקרוב, צפויה כלמוביל לשמור על מקומה בשוק הרכב המקומי למרות הירידה במכירות שצופים בשוק הרכב המקומי. רכבים ראשונים כבר הגיעו במהלך סוף השנה הקודמת לצרכי תקינה ובדיקה ראשונית ובכל מוביל כבר הכריזו מספר פעמים בעבר על כוונתם להתחיל את שיווקה של ה-i40 כבר במהלך הרבעון הראשון של 2012.

    יונדאי i40

    העיצוב החיצוני של יונדאי i40 החדשה ממשיך את קו העיצוב הנוכחי של יונדאי. מאחור מותקנות יחידות תאורה בעיצוב גלי המזכיר מאוד את אלו של יונדאי i35. מעצבי הבית של יונדאי ניסו, ונראה שגם הצליחו, לתת לחלקה האחורי של המכונית עיצוב דמוי-קופה נאה ביותר. גם מלפנים, עיצוב החזית מזכיר עד מאוד את העיצוב של דגמי יונדאי החדשים. יונדאי i40 היא מכונית גדולה, למרות הדמיון למכוניות קטנות יותר מבית יונדאי. בסיס הגלגלים שלה, למשל, עומד על 277 סנטימטרים - ארוך יותר מרוב המתחרות בסגמנט.

    בעולם משווקת יונדאי i40 עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. אלינו צפויה להגיע, לפחות בשלב הראשון, גרסת ה-2 ליטר בנזין. גרסה זו מצוידת במנוע הזרקה ישירה (GDI) חדש שמופיעה לראשונה ב-i40. הוא מפיק כ-177 כוחות סוס, מומנט מרבי של כ-20.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה. ייתכן כי בהמשך יבחרו בכלמוביל להביא ארצה גם את גרסת הדיזל האוטומטית, שבתמחור נכון תתאים מאוד עבור שוק המוניות המקומי. כאן מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר המפיק כ-134 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-32 קג"מ, גם הוא בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית.

    יונדאי i40

    יונדאי i40

    dddd