תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה יאריס החדשה בישראל

    טויוטה

    הדור הרביעי של טויוטה יאריס נוחת בישראל ומביא עמו רשימת חידושים שעשויים להפוך אותה למכונית הטובה בקטגוריה

    • 20-08-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור השלישי של טויוטה יאריס, זה שהוחלף הבוקר, הושק בדצמבר 2010, וכשהזמן המקובל בתעשייה להחלפת דגם הוא סביב 6 שנים, כבר התחלנו להרגיש כאילו היאריס הזו תישאר איתנו עד שנמות. אבל באוקטובר האחרון טויוטה סוף סוף חשפה את הדור הרביעי והחדש של היאריס, והראתה גם כמה רחוק אפשר ללכת כשיש לך 10 שנים לתכנן רכב חדש.

    טויוטה יאריס 2020

    היאריס החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-TNGA המודולרית-קלת-המשקל של טויוטה. כאן מדובר בגרסתה הקטנה ביותר של הפלטפורמה, ה-TNGA-B, כאשר גרסאות שונות של הפלטפורמה הזו משמשות כמעט את כל הליין של היצרנית עד ל-LS ו-LC של לקסוס. המעבר לפלטפורמה החדשה פתח לטויוטה את האפשרות להעניק ליאריס מערך בטיחות מקיף מאוד שכולל בין היתר גם בקרת שיוט אדפטיבית (עם סייען פקקים בדגמים ההיברידיים) ושמירת מרכז נתיב, וגם להשתיל ביאריס מנוע גדול ומערכת הנעה כפולה, שני דברים שהולידו יחד את היאריס GR החמה, שבשלב זה – לצער כולם – לא תגיע אלינו. מערכות הבטיחות, מאידך, מגיעות לכאן בהרכב מלא.

    מבחינת גודל, היאריס החדשה שומרת פחות או יותר על מידות האורך והגובה של הדגם היוצא, עם 394 ס"מ (394.5 בדור הקודם) ו-150 ס"מ (150) בהתאמה. מאידך, במידות ה"חשובות" יותר, הרוחב ובסיס הגלגלים, היאריס החדשה דווקא מציגה צמיחה לא מבוטלת עם 174.5 ו-256 ס"מ בהתאמה (169.5 ו-251 ס"מ). נפח תא המטען ביאריס החדשה עומד על 286 ליטר, שני ליטרים פחות מהדור הקודם ולא מהגדולים בקטגוריה, אבל הגיוני לחלוטין לסופר מיני.

    טויוטה יאריס 2020

    היצע הגרסאות שמגיע אלינו כולל לא פחות משש גרסאות שונות עם שתי יחידות הנעה. כמו בדגם הקודם, גם הפעם תוצע היאריס עם מנוע בנזין "טהור" וכן עם יחידה היברידית. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה בלבד, מה שאומר שעוד דגם בשוק הישראלי איבד את האפשרות לתיבה ידנית. חבל.

    נפח שני המנועים הוא 1.5 ליטר, אך בגרסת הבנזין הוא מפיק לבדו 125 כ"ס ו-15.6 קג"מ ואילו בגרסה ההיברידית הוא נעזר במנוע חשמלי כדי להפיק הספק מרבי משולב של 116 כ"ס.  עם זאת, הגרסה ההיברידית תאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר מגרסת הבנזין – 9.7 שניות לעומת 10.2. צריכת הדלק של שתי הגרסאות מעולה, עם 21.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת בגרסת הבנזין, ו-33.3 או 35.7 ק"מ לליטר בדגם ההיברידי (תלוי בגרסה).

    טויוטה יאריס 2020

    מבחינת אבזור, היות שכאמור היאריס מושקת בלא פחות משש גרסאות שונות, לא אלאה אתכם ברשימות ארוכות ומסובכות ואפנה אתכם למפרט המלא בו הכל מסודר בטבלאות יפות.

    טויוטה יאריס, מחירים וגרסאות:
    בנזין סול: 106,000 ₪
    בנזין סטייל: 108,000 ₪
    בנזין סקיי: 112,000 ₪
    הייבריד אקו: 113,000 ₪
    הייבריד סטייל: 116,000 ₪
    הייברדי פרימייר אדישן: 120,000 ₪

     

    dddd