הדור החדש של מאזדה 3 הושק בתחילת ספטמבר והביא עמו את השלב הראשון בדגמי הדור החדש של מאזדה. החל משבוע הבא, תוכלו להזמין (בהזמנה מוקדמת) גם את ה-CX30, הקרוסאובר הראשון שעושה שימוש בפלטפורמת הסקייאקטיב X עליה מבוססת גם ה-3.
ה-CX30 ממוקם בין ה-CX3 וה-CX5, ועושה שימוש בפלטפורמה מקוצרת של ה-3 עם בסיס גלגלים של 265 ס"מ (272.5 ב-3). כתוצאה מכך, הוא גם קצר במעט מה-3 עם אורך כללי של 440 ס"מ (446 ב-3). מאידך, רוחבו דומה לזה של ה-3 (179.5 ס"מ), הוא גבוה יותר - 154 מול 143.5 ותא המטען שלו גדול מזה של דגם ההאצ'בק עם 430 ליטר לעומת 295 (444 ליטר בדגם הסדאן).
היבואנית לא מפרסמת בשלב זה מפרטים טכניים אך מציינת כי ה-CX30 ישווק בישראל בחמש גרסאות – שלוש רמות גימור ושני מנועים, כאשר המנוע החזק יפיק 195 כ"ס. מדובר ככל הנראה במנוע 2.5 הליטר שמשרת גם את מאזדה 6, אך ממעבר על אתרי מאזדה בעולם נראה שמדובר בגרסת מנוע לא נפוצה כאשר במקומות אחרים הוא מפיק 180 או 186 כ"ס בלבד. המנוע השני ככל הנראה יהיה אותו מנוע 2.0 ליטר המשרת את ה-3 ולא מנוע הסקייאקטיב X החדשני של מאזדה, שכן זה האחרון נושא עמו מחיר גבוה מאוד שהופך אותו ללא תחרותי בשוק הישראלי.
דלק מוטורס גם נגעה במערכות הבטיחות שיגיעו עם ה-CX30. אלה יכללו – לפי ההודעה לעיתונות – בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית, ויוטמעו בכל גרסאות הרכב.
מאזדה ישראל תפתח את פנקס ההזמנות המוקדמות בתחילת דצמבר (1.12 לפי מקורות זרים) ובמהלך החודש תציע את הרכב במחיר של 150,000 ₪.