תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • רנו קליאו החדשה נחשפת

    רנו קליאו

    לפני החשיפה המלאה בז'נבה, רנו חושפת קליאו חדשה ששומרת על העיצוב והמידות, אבל מציגה מהפכה רבתי בתא הנוסעים

    • 30-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור הרביעי של רנו קליאו אמנם כבר בן 6, אבל באירופה הוא עדיין נמכר מצוין ומככב במקום השני בטבלת המכירות הכללית ובמקום הראשון בקטגוריית הסופר מיני ביבשת הישנה. זו הסיבה, כך עפ"י רנו, שהוחלט שהדור החדש שצפוי להיחשף במלואו בתערוכת ז'נבה הקרובה ימשיך את אותו מתכון עם עיצוב חיצוני שמזוהה מיידית עם הדור היוצא. יחד עם זאת, תא הנוסעים מציג מהפכה משמעותית עם רשימת פיצ'רים שאפילו לא נמצאת בדגמים גדולים ויקרים יותר של היצרנית.

    רנו קליאו 2019

    השינוי הגדול ביותר הוא איכות החומרים בתא הנוסעים (אם להאמין להודעה של רנו) והעיצוב שלו. במרכז הבמה עומד מסך מגע בגודל 9.3 אינץ' - גדול יותר מכל מסך אחר בכל דגם אחר של רנו, מסביבו אפשר למצוא לוח מחוונים דיגיטלי מלא, בקרת אקלים עם פקדים פיזיים - דבר שכבר הפך לנדיר יחסית, בלם יד חשמלי, פקדי חימום מושבים והגה, וכפתורים שמעידים על בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב. חבל לראות שרנו לא מצליחה להשתחרר מידית השליטה המוזרה על המדיה שנמצאת מאחורי ההגה בצד ימין.

    רנו קליאו 2019

    מבחוץ כאמור השיניים די קטנים. הקליאו החדשה כמעט זהה בגודלה (קצרה ב-14 מ"מ ונמוכה ב-30 מ"מ), אבל לטענת רנו היא מרווחת יותר בזכות שימוש בפלטפורמת ה-CMF-B החדשה. גם תא המטען גדל, ונפחו כעת עומד על עד 391 ליטר בתלות במיקום המדף התחתון, כנראה בזכות הוצאת הגלגל הרזרבי שאינו מוזכר בהודעה.

    רנו קליאו 2019

    כמו בדור הקודם, גם הפעם תוצע גרסה חמימה שתענה הפעם לשם RS ליין (במקום GT ליין), שתקבל תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, כיול מתלים ושלדה ספורטיבי יותר, ועיצוב חיצוני כמעט זהה לגרסת ה-RS האמיתית שתוצג בשלב מאוחר יותר ותקבל, כמו כל הגרסאות של הקליאו החדשה - תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור.

    רנו קליאו 2019

    בשלב זה רנו עדיין לא מפרטת לגבי היצע המנועים ותיבות ההילוכים שישרת את הקליאו, אבל אפשר להניח שכל ליין המנועים יתחדש ויוחלף ממנועי ה-0.9 ו-1.2 הנוכחיים ליחידות ה-1.0 ו-1.3 ליטר החדשות בהתאמה. ומי יודע, אולי גם נראה את גרסת ה-RS ליין הופכת לגרסה חמימה באמת עם גרסת ה-160 כ"ס של מנוע ה-1.3 אשר דומה לזה שקיבל הקשקאי.

     

    dddd