תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו מגאן RS
  • סאקרבלא! רנו מגאן RS טרופי נחשפת

    רנו מגאן RS

    רנו חושפת את גרסת הטרופי הקיצונית ביותר (בינתיים) של המגאן RS. עם מושבים נמוכים יותר, מייסב טורבו קראמי ואגזוז מתוחכם במיוחד

    • 22-07-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    בתערוכת פרנקפורט 2017, רנו הציגה את המגאן RS החדשה. ההשקה הייתה מרשימה והרכב הגיע עם הצבע הנכון. גם הנתונים היו לא רעים בכלל (מנוע 1.8 טורבו עם 280 כ"ס, שזה חזק יותר מהגרסה החזקה ביותר שהייתה למגאן RS הקודמת), וכמובן שלאור העובדה שה-RS הקודמת הייתה מכונה מרשימה ביותר, לא מפתיע שלכולם היו ציפיות מאוד גבוהות מהרכב הזה.

    לפני מספר חודשים החלו לצוץ ברשת המבחנים הראשונים, ובאמת, כמצופה, הרכב מאוד הרשים את כולם. כוח, התנהגות, בלימה, תחושות, את הכל היא עושה מעולה, והיו כאלה שאף טענו שהיא עלולה לקחת את תואר "ההנעה הקדמית הטובה ביותר" מצמיגיה של הסיוויק Type-R.

    רק... שזה לא ממש קרה. לאחרונה החלו להופיע מבחנים השוואתיים, ובינתיים נראה שהיפנית עדיין מחזיקה בגביע.

    ואז הגיעה ה-Trophy. כמעט שנה לאחר הצגתה של ה-RS, גרסת הטרופי מוצגת באופן רשמי.

     

    מה המתכון?

    הטרופי מבוססת על שלדת ה-CUP, שהיא בעצמה אגרסיבית יותר משלדת ה-SPORT, עם דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה, בולמים קשיחים יותר ב25%, קפיצים קשיחים יותר ב-30% ומוטות מייצבים (Anti-roll bars) קשיחים יותר ב-10%.

    לטענת רנו, מגדש הטורבו בטרופי נלקח ישירות מרכב הפורמולה 1 שלהם, וכעת במקום מיסב מברזל כנהוג במגדשים מן המניין, השבלול של הטרופי מסתובב על מיסב קרמי. קל יותר, חלק יותר וקשיח יותר מברזל, עם חיכוך נמוך יותר ב-30%, כך אומרים ברנו. המיסב הנ"ל אמור לסייע לטורבינה להסתובב מהר יותר ועם פחות התנגדות ובכך לאפשר נשימה טובה יותר ולמנוע להגיב מהר יותר לפקודת רגל ימין.

    גם סעפת הפליטה עברה מקצה שיפורים, ולראשונה ב-RS, יש בדוד האחורי שסתום אשר משפיע על הביצועים והסאונד. השסתום הזה אינו חשמלי, בשונה מרוב המערכות של יצרנים אחרים. אצל רנו, זה קורה באופן אוטומטי-מכאני, בהתאם ללחץ של גזי הפליטה.

    במצב סגור, כאשר הלחץ נמוך, גזי הפליטה מנותבים דרך צינור שקט יותר, אשר מסנן את התדרים הנמוכים, אך עדיין בעל סאונד ספורטיבי, שלא חלילה תשכחו שאתם ברכב שעבר תחת ידיהם של מהנדסי חטיבת "רנו-ספורט". במצב פתוח, כאשר הלחץ של גזי הפליטה עולה, הגזים עוברים בדרך קצת פחות מסוננת וקצת פחות מושתקת, כך מקבלים סאונד אגרסיבי יותר, וכמובן את מלוא הפוטנציאל של המנוע.

     

    כבר במבחנים שהיו על ה-RS, היא קיבלה המון שבחים על המנוע, בכך שאין השהיית טורבו כלל, ושהמנוע נושם מעולה מסל"ד אפסי ועד למנתק ב-7,000 סל"ד. אין ספק שבגרסת הטרופי זה יהיה אפילו טוב יותר.

    למגאן RS ה"רגילה" יש שתי תיבות הילוכים - הראשונה רובוטית כפולת מצמדים, והשנייה ידנית. שתיהן בעלות 6 הילוכים. גם בגרסת הטרופי יש את אותו היצע תיבות. אם תבחרו בתיבה האוטומטית, תקבלו מנוע עם כ-43 קג"מ של מומנט, אך אם תבחרו בידנית, תיאלצו לוותר על 2 קג"מ.

    אם זה לא מספיק, אז הטרופי גם תגיע עם אופציה למושבי רקארו חדשים, אשר ממוקמים 2 ס"מ נמוך יותר מהמושבים במגאן RS ה"רגילה".

     

    הבלמים אומנם נשארו באותו גודל (355 מ"מ) אבל מיוצרים מתרכובת מיוחדת של ברזל ואלומיניום, כך לפי רנו. גם החישוקים, איך לא, קלים יותר.

    מערכת ה-4Control של רנו להיגוי של ארבעת הגלגלים, קיימת גם פה כמובן. למי שלא מכיר, הגלגלים האחוריים מצוידים במנועים חשמליים אשר יודעים להפנות את הגלגלים האחוריים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, המהירות, ובהתאם למצבם של הגלגלים הקדמיים. עד 60 קמ"ש, הגלגלים האחוריים יפנו עד 2.7 מעלות נגד כיוון ההפניה של הגלגלים הקדמיים, כאשר לאחר 60 קמ"ש, הם יפנו יחד עם הגלגלים הקדמיים, עד מעלה אחת.
    במצב Race, המעלות לא משתנות, אבל המהירות בה "יתהפך" הכיוון בו יפנו הגלגלים האחוריים, משתנה ותעמוד על 100 קמ"ש. כל זה כמובן כדי לגרום למגאן להיכנס ולצאת מפניות מהר יותר, ובגדול, להיות מהירה יותר.

     

    אז האם כל זה יספיק בשביל שהטרופי תיקח את הגביע?

    לכל הפחות, ההערכות אומרות שרנו ינסו לשבור את שיא ההקפה ברינג, בו מחזיקה כרגע הסיוויק Type-R, עם זמן של 7 דקות ו-43.8 שניות.

    dddd