תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q7
  • אאודי Q7 אי-טרון - מבחן דרך - שכל

    אאודי Q7

    אאודי Q7 אי-טרון לא עושה שום דבר מעניין, מיוחד, או יוצא דופן. ובזכות זה הוא מצליח להיות הגרסה הכי טובה, ובפער עצום, בכל ההיצע

    • 22-05-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    המבחן שאתם עומדים לקרוא עכשיו יהיה שונה, יוצא דופן, מיוחד, ובעיקר קצר יותר מכל מבחן אחר שכנראה קראתם. הסיבה פשוטה - בעוד שהתפקיד שלי הוא לבקר מכוניות, לפעמים אין מה לבקר. ויתרה מזו, ה-Q7 ההיברידי הנטען - הלא הוא Q7 e-tron, לא עושה כמעט שום בצורה אחרת ממה שעושים אחיו הבנזיניים או המדוזלים. אבל דבר אחד הוא עושה טוב יותר מכל דבר אחר - שכל.

    טוב

    אאודי Q7 הוא רכב טוב. הוא לא ג'יפ טוב, אבל אתם בטח גם לא חושבים עליו ככזה, אז זה לא נורא. הוא רכב טוב. הוא כלי תחבורה טוב. הוא נראה טוב. תא הנוסעים שלו טוב - האיכות טובה, האבזור טוב והמרווח טוב. תא המטען טוב, המזגן טוב, מערכות הבטיחות טובות, גם העור שמרפד את המושבים טוב והמנוע טוב גם הוא.

    הנוחות טובה, הבידוד טוב, המנוע טוב, ואפילו ההגה וההתנהגות טובים (ביחס למצופה כמובן). צריכת הדלק טובה, הביצועים טובים, צליל המנוע טוב ותיבת ההילוכים טובה.

    אבל מה ציפיתם? רכב של חצי מיליון שקל, לפחות. ברור שיהיה טוב.

    אבל רגע, בתחילת הקטע כתוב "אאודי Q7" וזה בכלל מבחן ל-Q7 אי-טרון, למה הטעות?

    ובכן, אין טעות. לא דיברתי על האי-טרון עד עכשיו. עד עכשיו דיברתי על ה-Q7 ה"רגיל". זה שדוחס בנזין או דיזל, מתבל בטורבו, מעביר את הדחף לתיבה פלנטרית ומשם לגלגלים. זה ש"נהנה" ממס קניה של 84% (לפני תוספות של מכס, מע"מ וכו'). זה שהוא פשוט "טוב".

     

    מצוין

    האי-טרון לא טוב. הוא מצוין. כי איפה שה-Q7 מאובזר טוב, האי-טרון מאובזר מצוין. איפה שהביצועים של ה-Q7 טובים, אלו של האי-טרון מצוינים. הבידוד - מצוין, מערכות הבטיחות - מצוינות. ויותר מהכל, השקט, המחיר, וצריכת הדלק - מצוינים. לא, רגע. לפחות לגבי צריכת הדלק אני חייב להרחיב. בנסיעה עירונית, אחרי קצת יותר מ-20 ק"מ של נסיעה עירונית לא-יותר-מדי-מחושבת, ה-Q7 הראה על לוח המחוונים את הנתון 200 ק"מ לליטר. ובמילים אחרות, על פני 20 קילומטר, הוא צרך 100 מ"ל דלק, מה שאומר שאם אתם נוסעים סביב 20 ק"מ ביום (או 40 ויש לכם עמדת טעינה בעבודה) אתם הלכה למעשה יכולים לנסוע שבועות, אם לא חודשים שלמים, בלי לתדלק אפילו פעם אחת. ואצל אנשים שקונים מכוניות ביותר מחצי מיליון שקל, אני יכול רק להניח שבטח גם החסכון בזמן שווה לא מעט כסף.

    בקיצור, כל מה שה-Q7 עושה טוב, האיטרון עושה מצוין. אבל בעיקר, הכי מצוין - הוא עושה שכל.

    אם נשווה אותו לגרסאות הרגילות של האאודי Q7, אין באי-טרון שום דבר באמת יוצא דופן, אפילו האופי של מערכת ההנעה ההיברידית שלו יהיה שקוף לחלוטין למשתמש ביומיום. היא פשוט שם והיא פשוט עובדת. ופה טמון סוד הקסם שלו - ולמעשה של כל מכוניות הפלאג-אין הייבריד בישראל. כי הן עושות את אותה העבודה, רק שהן מאובזרות יותר, נעימות יותר, ובאופן אבסורדי גם זולות יותר. אז למה לקנות משהו אחר?

    ה-Q7 אי-טרון, די מייתר את כל הגרסאות האחרות של ה-Q7 (למעט ה-S החזקה יותר). שוק הרכב הישראלי נמצא כרגע בסוג של פרדוקס, בו מכוניות מאובזרות יותר, חזקות יותר, ויקרות יותר בשער המפעל - זולות יותר, ולו בזכות העובדה שיש להן שקע חשמל. המדינה רוצה (נו איך לא?) לסגור את השיבר על החגיגה הזו, וזו אחת הסיבות ששמרתי את זה קצר. כי אין דברים רעים להגיד על ה-Q7 אי-טרון, וכדאי שתספיקו להזמין אחד לפני שהמדינה תהדק לנו את החגורה.

    dddd