תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט אקווינוקס
  • שברולט טראוורס
  • שברולט אקווינוקס וטראוורס החדשים בישראל - נהיגה ראשונה

    שברולט אקווינוקס

    שברולט ישראל משיקה את הקרוסאוברים הבינוני והגדול שלה, ונהגנו בהם לראשונה. המחירים - החל מ-150,000 ₪ לאקווינוקס ו-250,000 ₪ לטראוורס

    • 05-11-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    לחברת UMI, יבואנית שברולט לישראל, יש מין תחביב משונה, לגרום לנו, כתבי הרכב, לעבוד קשה פעם אחר פעם. בעוד שיבואניות אחרות משיקות רכב פה ורכב שם, UMI בוחרת משום מה להשיק כל פעם מספר דגמים במקביל. הפעם היא הסתפקה בשניים בלבד (בפעם הקודמת, לפני קצת פחות משנתיים, היו אלה לא פחות מארבעה דגמים שונים שהושקו בו זמנית) - שני קרוסאוברים חשובים מאוד הן עבורה כיבואנית והן ל-GM היצרנית.

    שברולט אקווינוקס, שהושק לראשונה בישראל בדור השני שלו באותו אירוע לפני כמעט שנתיים, הגיע אז לקראת סוף חיי הדגם. אופנת הקרוסאוברים התחילה להתפוצץ בפופולאריות שלה, ושברולט ישראל הייתה חייבת להציג מתחרה ראוי שיקח את מקומו של הקפטיבה ספורט שמעולם לא ממש זכה לעדנה. אבל האקווינוקס "ההוא" היה דגם מיושן כאמור, גדול מדי כדי להתחרות ברכבים דוגמת הספורטאז' והטוסון שעשו שמות במתחריהם, המנוע שלו היה גדול ובזבזני, והאופי שלו היה יותר Truck אמריקאי מאשר רכב לייפסטייל מגניב ושיקי. אז את השנתיים מאז השקתו העביר האקווינוקס באנונימיות מסוימת. לכן האקווינוקס הנוכחי, הדור השלישי לשושלת, כה חשוב עבור UMI.

    הרכב השני הוא הטראוורס, שעבר מהפך עצום עם השקת הדור השני. הוא הפך ממיניוואן עגלגל ומעט אפרורי, ל-SUV עם לוק ואופי אמריקאי, ועם סקס אפיל של גרסה מוקטנת של סאברבן, ולא של "רכב אמהות" שמפזר ילדים לחוגים.

    אגב אמהות, זה בדיוק היה הקלף שהצליח להפוך את הטראוורס משחקן ספסל בלי הרבה תשומת לב, לאחד הרכבים הכי מצליחים של שברולט בישראל. בזכות מחירי מבצע שהביאו אותו קרוב מאוד לרף ה-200 אלף ₪ ושמונה מקומות ישיבה, הטראוורס הפך מהר מאוד למעין "נו בריינר" לאנשים שרוצים רכב רב מושבים בתקציב נמוך יחסית, ולא מוכנים להיראות במיניוואן. אז את הקלף הזה הוא עדיין שומר, והטראוורס החדש עדיין מוצע עם שמונה מושבים בשתיים מארבע הגרסאות, אבל את קלף המחיר הוא איבד איפשהו בדרך.

     

    אבל בואו נתחיל בהתחלה:

    הרכב הראשון להגיע למרכז הבמה הוא כאמור האקווינוקס. ביחס לדגם הקודם, האקווינוקס הצטמצם מעט בממדים, ובמיוחד במימד המאסה - הדור השלישי (הראשון לא שווק בישראל) שלו שוקל עד 180 ק"ג פחות מקודמו, ובסך הכל 1550 ק"ג בגרסה הבסיסית ו-1673 ק"ג בבכירה. את שאר הממדים, כמו גם המפרט המלא, תוכלו לקרוא כאן.

    השינוי הגדול ביותר באקווינוקס, הוא המעבר ממנוע 2.4 ליטר צמא ולא ממש "2017", למנוע 1.5 ליטר טורבו עם 170 כ"ס ו-28 קג"מ שמשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. על פניו, המנוע החדש אמור להיות פחות צמא, והוא אכן כזה, אבל מצריכת דלק של כ-12 ק"מ לליטר בתנאים קלים מאוד, ניתן להבין שמהפיכה של ממש - אין כאן.

    אגב המנוע, הוא אחד המרכיבים החזקים ביותר של האקווינוקס. הוא אמנם לא מאוד שקט, וגם מעט גס, אבל בכל הנוגע להאצת הרכב למהירויות שיוט, מהמקום, ובזמן עקיפות, הוא עושה עבודה נהדרת.

    לצד המנוע, אחד השינויים הגדולים ואחד הדברים שעזרו לשברולט להוריד את המשקל בצורה משמעותית, הוא מערכת בידוד רעשים אקטיבית שבזכותה יכלה היצרנית להפחית חומרי בידוד. במהלך הנהיגה ניסינו לחפש איפה ואיך מדליקים את מערכת, כי הרכב לא היה שקט כפי שציפינו, עם רעשי רוח וכביש די נוכחים במהירויות שיוט על כבישים סלולים היטב או אפילו במהירויות נמוכות יחסית על כבישים משובשים.

    מבחינת נוחות ומרווח, האקווינוקס - כצפוי ממשהו שבא מארצו של הדוד סאם - גדול ורך. המרווח בתא הנוסעים יספק חמישה מבוגרים, ובמהלך ההשקה אנשי היבואנית אפילו הגדילו לעשות והזמינו חמישה "גובי חובות" לבמה והכניסו אותם לרכב כדי להדגים את מרווח הפנים שלו. אנחנו לא יודעים כמה אינטימית הייתה החוויה עבורם, אבל המסר (שמאוחר יותר גם בדקנו בעצמנו) ברור - יש מאחורה די מקום לשלושת הטינאייג'רים שלכם.

    על המתלים שלו האקווינוקס מציג תערובת של ספוגיות ונוקשות שעל טיבה נצטרך לעמוד שוב במבחן דרך מלא ומקיף יותר, אך הרושם הראשוני הוא שהנוחות סבירה. על גלים בכביש המהיר הוא עובר ללא שום בעיה, ומתמודד גם עם שברים רוחביים בכביש, אבל שיבושים קטנים ומעצבנים איכשהו מצליחים לחדור לתא הנוסעים.

    אחד הדברים שהכי הפריעו לנו באקווינוקס, היה מושב הנוסע שלצד הנהג. ברגע הראשון הוא מרגיש חובק ואפילו אפשר לומר ספורטיבי, אבל אחרי כמה דקות של נסיעה, הוא מתגלה כשקוע מדי ולא תומך מספיק בגב התחתון. הוא גורם למי שיושב בו להתכופף קדימה ודורש שינוי תדיר של תנוחת הישיבה, או מעבר לישיבת "חצי שכיבה" כדי לא לסיים עם כאבי גב.

    אבזור הנוחות של האקווינוקס טוב, כמצופה מאמריקאי, עם חיישני תאורה וגשם, מערכת מולטימדיה MyLink עם קישוריות אפל קארפליי ואנדוראיד אוטו, כניסה והנעה ללא מפתח עם הנעה מרחוק בגרסה הבכירה, מושב נהג חשמלי (בגרסה הבכירה), פתחי אוורור למושבים האחוריים ועוד.

    מאידך, אבזור הבטיחות לוקה בחסר, והאקווינוקס מוצע רק עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית וללא מערכות בטיחות אקטיביות, להוציא מערכת Teen Driver שמאפשרת להגביל מאפיינים מסוימים ברכב ל"נהג צעיר" (עפ"י מפתח) ועוד אחת שכמה שהיא פשוטה כך היא גאונית, תזכורת למושב האחורי - ברגע שנפתחת אחת הדלתות האחוריות של הרכב (כי שמתם שם את התיק, את הילד, או אבטיח), המערכת נדרכת ותתריע לכם "לא לשכוח את המושב האחורי" כשתדוממו את הרכב. אחרי שאנשי היבואנית הסבירו לנו (ונפל לנו האסימון) כמה פשוטה המערכת לפיתוח ולהתקנה, פתאום נראה לנו מאוד מוזר שיש מכוניות ללא המערכת הזו.

    שברולט אקווינוקס ימכר בישראל בשתי גרסאות - כאשר LS הבסיסית תעלה 150,000 ₪ ועפ"י אנשי UMI תיועד בעיקר לציי רכב, ובעבור LT הבכירה, תצטרכו לשלם 160,000 ₪, מה שמכניס אותה לתחרות ישירה ולא פשוטה מול רכבים טובים ובעלי מוניטין יציב וחזק כמו קיה ספורטאז', פיגו 3008 ואחרים.

     

    הרכב השני הוא כאמור השברולט טראוורס. עכשיו קחו (כמעט) את כל מה שקראתם עד עכשיו על האקווינוקס, ותשכחו ממנו. הטראוורס רכב אמריקאי גדול, רך ומפנק בכל רמ"ח איבריו. המושבים רחבים ונוחים (ומרופדים עור בגרסה בה נהגנו), המתלים רכים וספינתיים, בידוד הרעשים כמעט מושלם עד מהירויות שהשתיקה יפה להן, והניתוק מהכביש ומהסביבה כמעט מוחלט.

    איכות החומרים וההרכבה טובות, אבל נמוכות ממה שציפינו ברכב שמחיריו מתחילים ברבע מיליון שקלים. פה ושם אפשר למצוא יריעות עור נעימות ופלסטיקים רכים ונעימים, אבל לא קשה גם למצוא חלקי פלסטיק חלקים וקשיחים.

    המרווח בשתי שורות המושבים של הטראוורס מדהים, שני המושבים בשורה השנייה מציעים משענות יד, נעים על מסילות להשגת מרווח רגליים עצום ויושבים מעט גבוה יותר מהמושבים הקדמיים כך שתוכלו להביט קדימה מעל ראשי הנוסעים הקדמיים ולא תרגישו סגורים בתוך הרכב. השורה השלישית, מאידך, מוכיחה שגם היום, כדי להצליח להסיע שבעה מבוגרים בנוחות ומרווח טובים - אין מענה טוב יותר ממיניוואן בגודל מלא. המושבים נמוכים, הבסיס קצר, וחלון הצד שלידם נמצא מאחורי ראשי הנוסעים, כך שלידם נמצאת קורת C גדולה שלא מוסיפה לתחושת האוויריות שמקבלים יושבי השורות הראשונה והשניה.

    בניגוד לאקווינוקס, הטראוורס  מגיע עם מנוע אמריקאי לחלוטין - V6 בנפח 3.5 ליטר עם 310 כ"ס ו-36.7 קג"מ, שמשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. ואם המנוע הזה נשמע לכם מוכר, זה בגלל שתקבלו מנוע זהה לחלוטין בקאדילק XT5. המנוע, כצפוי, חזק ובשרני, ומאיץ את 2-2.1 הטונות (בהתאם לגרסה) של הטראוורס בנינוחות וללא מאמץ. אם כן תחליטו לסחור מהמנוע את כל מה שיש לו לתת, תגלו צליל לא מאוד נעים שחודר לתא הנוסעים בצורה די מורגשת.

    מבחינת נוחות, הטראוורס כאמור אמריקאי למהדרין. הוא רך ומלטף, ובמהלך הנהיגה נתקלנו יותר מפעם אחת בשברים, בורות ומדרגות, שנעלמו מתחת לגלגליו כמעט בלי להרגיש, אחרי שהיינו בטוחים ש"הנה אנחנו הולכים לאבד כמה שיניים".

    החסרון של כיול המתלים האמריקאי כל כך, הוא שאחרי מעבר על פסי האטה או קטע גלי בכביש, המרכב לא מרוסן כמו שצריך וממשיך לעוד שניים-שלושה נדנודי המשך. אחרי כמה דקות, כשמתרגלים לאופי הזה אפשר להתחבר לאופי הספינתי הזה מאוד בקלות.

    אבזור הבטיחות של הטראוורס טוב מזה של האקווינוקס, אבל כשלעצמו גרם לכמה גבות מורמות. כסטנדרט הוא מגיע עם ללא מערכות מקוריות ורק עם מובילאיי בהתקנה מקומית, גרסאות LT הנעה קדמית ומעלה כוללות גם ניטור שטחים מתים, חיישני חניה אחוריים והתרעה על תנועה חוצה ברוורס. ואילו רק בגרסה הבכירה תקבלו בלימת חירום אוטונומית עם התרעה על שמירת מרחק, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, וזיהוי הולכי רגל. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    מבחינת אבזור נוחות, הטראוורס מגיע לישראל בארבע גרסאות - LS בסיסית, LT עם הנעה קדמית, LT עם הנעה כפולה, ופרימייר. הגרסה הבסיסית יחסית מופשטת מאבזור, ואינה כוללת אפילו חיישני חניה או ציפוי עור להגה. מה שכן תקבלו בגרסה זו, הם שמונה מושבים בריפוד בד, 10 מחזיקי כוסות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים פתחי אוורור לכל השורות, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. מחירו של שברולט טרווארס LS יעמוד על 250,000 ₪.

    גרסת LT בעלת ההנעה הקדמית כוללת פתיחת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, התנעה מרחוק, פנסי ערפל קדמיים, פסי גגון, חבילת גרירה עם הכנה לוו גרירה ורדיאטור מוגדל, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ועוד. מחירו של שברולט טראוורס LT הנעה קדמית יעמוד על 275,000 ₪

    בגרסת LT כפולת ההנעה תקבלו חישוקי 20 אינץ' (18 אינץ' בגרסאות הבסיסיות), מערך מצלמות היקפי, מערכת שמע עם עשרה רמקולים, מושב נוסע חשמלי, מראה אחורית עם עמעום אוטומטי ותצוגת וידאו (כמו בקאדליק CT6), שקע 230 וולט, חלון שמש כפול ועוד. מחיר גרסה זו יעמוד על 305,000 ₪.

    גרסת פרימייר הבכירה תוסיף על כל אלה מראות צד מתכהות, ריפודי עור מחוררים, שני זכרונות למושב הנהג ואוורור למושבים הקדמיים, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטית ועוד. שתי הגרסאות הבכירות יוצעו בתצורת שבעה מושבים בלבד (2-2-3). מחירו של הטראוורס הבכיר יעמוד על 330,000 ₪ גבוהים למדי.

    וכאן בעצם עומד לדעתנו האתגר הגדול ביותר של הטארוורס. על פניו, מדובר במתחרה ראוי מאוד הן לרכבי פנאי כמו פורד אקספלורר וקיה סורנטו, ומאידך למיניוואנים גדולים דוגמת הקיה קרניבל והקרייזלר גרנד וויאג'ר (והפסיפיקה לכשיגיע). אולם בעוד זה הקודם זכה להצלחה ונכנס לתודעה כאשר הוא התחיל להמכר במחירים שלא היו גבוהים בהרבה מ-200 אלף ₪, קצת קשה למצוא צידוק הולם לצמיחה של 20 אלף שקלים במחיר ההתחלתי ביחס למחיר המחירון הגבוה מאליו של הטראוורס היוצא.

    יש לכם שאלה שאתם ממש חייבים לשאול אותנו על שברולט אקווינוקס או טראוורס? או שאולי אתם רוצים לספר לנו מה אתם חושבים עליהם? הצטרפו לשיחה בפורום.

    dddd