תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר ריינג' רובר וולאר
  • המשפחה מתרחבת - ריינג' רובר ולאר בישראל

    לנדרובר ריינג' רובר וולאר

    לנד רובר ריינג' רובר ולאר נוחת בישראל ומרחיב את היצע דגמי המשפחה לארבעה. החל מ-535,000 ₪

    • 13-09-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פחות או יותר מאז שהתחילה למכור רכבים, בלב ההיצע של לנד רובר היו שלושה דגמים - דיפנדר, דיסקברי וריינג' רובר. למעט ההבחלה עם הפרילנדר ששווק מספר שנים מצומצם, זה מה שהיה, ומי שלא התאים לו, יכל ללכת לרעות בשדות זרים. המהפכה החלה לפני שנים בודדות - לנד רובר הרחיבה את ההיצע עם הריינג' רובר ספורט, האיווק (שקיבל מאז גם גרסת קבריולט), מאוחר יותר הצטרף גם הדיסקברי ספורט, והיום נוחת בישראל החבר החדש ביותר במשפחה - ריינג' רובר וולאר.

    במשפט אחד, וולאר הוא מעין גרסה יותר מוכוונת כביש של הריינג' רובר ספורט, או לחילופין גרסה גדולה יותר של האיווק. אבל זה רחוק מלהיות פשוט כל כך. הוולאר מבוסס על אותה פלטפורמה כמו היגואר F-Pace, וחולק עימו את בסיס הגלגלים (287.4 ס"מ) כמו גם את המתכון של מרכב שמיוצר ברובו מאלומיניום. ביחס ל-F-Pace, הוולאר ארוך ב-7.2 ס"מ, עם אורך כללי של 480.3 ס"מ, רק כחמישה ס"מ פחות מהריינג' ספורט. מאידך, הוא נמוך ב-11.5 ס"מ מהריינג' רובר ספורט עם גובה של 166 ס"מ בלבד, רק 3 ס"מ מעל האיווק.

    יחד עם זאת, שלא ישתמע מהדברים הללו שהוולאר יפחד מקצת אבק, או אפילו איזו דיונה או שתיים. הוא מגיע בכל הגרסאות עם מערכת ה-Terrain Response של לנדרובר, ועפ"י היצרנית יכולות השטח שלו נמצאות הרבה מעל אלו של האיווק, שהוא בעצמו לא קוטל קנים.

    בישראל, הוולאר הוא הרכב הראשון שמשיקה היבואנית לאחר שהיא החלה בשיווק מותג יגואר - מותג האח של לנד רובר - ולאחר שהיא החלה באסטרטגיית ה"יש הכל". רוצה לומר, היבואנית מציעה למכירה את כל הגרסאות הקיימות של הרכב, עם כל המנועים ובכל רמות האבזור, התוצאה היא לא פחות מ-21 גרסאות שונות, מהן חלק קטן יוחזקו במלאי והחלק השני יוזמן במיוחד עבור הרוכשים. בנוסף, את אחת מהואריצאיות תציע היבואנית עם חבילת עיצוב רגילה, או עם חבילת עיצוב ספורטיבית יותר בתוספת תשלום.

    ריינג' רובר וולאר מוצע כאמור עם שישה מנועים - 2.0 ליטר דיזל עם 180 ו-240 כ"ס,  2.0 ליטר בנזין עם 250 ו-300 כ"ס, 3.0 ליטר דיזל עם 300 כ"ס ו-3.0 ליטר בנזין עם 380 כ"ס. זמני התאוצה למאה קמ"ש נעים בין 8.9 שניות למנוע הדיזל הקטן ביותר לבין 5.7 שניות למנוע הבנזין הגדול.

    היבואנית תציע את הוולאר בארבע רמות גימור עם מגוון רחב מאוד של אביזרים. הדגם הבסיסי מציע רשימת אבזור סבירה אך לא מרגשת יתר על המידה בעוד הדגם הבכיר מציע פחות או יותר כל פיצ'ר הידוע לאנושות, החל ממושבים עם עיסוי, בולמי אוויר אדפטיביים, חניה אוטומטית וכמובן מערך בטיחות אקטיבית מקיף. עפ"י היבואנית, המטרה של ריבוי הגרסאות היא לאפשר ללקוחות להתאים לעצם את רמת הגימור, כמות האבזור והמחיר. ירצו פחות - ישלמו פחות, ירצו יותר - גם זה קיים.

    מחיריו של ריינג' רובר וולאר מתחילים ב-535,000 ₪. מחיר שנראה סבירים מאוד ביחס לתמורה ולממדים. במיוחד ביחס לעובדה שמחיריו של הריינג' רובר ספורט, שפתאום נראה כמו מכונה גסה, מגושמת ומיושנת, מתחילים ב-340 אלף יותר(!). המחירים לדגם ה-S יתחילו ב-578,000 ₪, ה-SE יחל ב-625,000 ₪ ועבור ה-HSE הבסיסי תיפרדו מ-698,000 ₪. עבור הגרסה הבכירה ביותר של הוולאר תשלמו 791,000 ₪, סכום מכובד לכל הדעות, אבל עדיין מעל ל-100 אלף שקלים פחות מהריינג' רובר ספורט הבסיסי ביותר.

    dddd