תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס S קלאס
  • מרצדס S קלאס המחודשת בישראל

    מרצדס S קלאס

    מתיחת הפנים של ה-S קלאס מגיעה לישראל עם מנועים חדשים, המון מערכות בטיחות אקטיביות חדשות, שינויי עיצוב קלים ותא נוסעים שיעשה לכם ספא

    • 03-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מרצדס S קלאס עברה לאחרונה מתיחת פנים, וכעת היא נוחתת בישראל, יחד עם שלל החידושים שאותה מתיחה הביאה. בתפריט - בעיקר הרבה יותר מאשר סתם "מתיחת פנים": מנועים חדשים, מערכות בטיחות אקטיביות משודרגות, המון אביזרי נוחות חדשים, ממשק שליטה מעודכן ועוד. דווקא ה"פנים" עצמן, לא שונו הרבה, והן מקבלות חתימת אור מעט אחרות בפנסים הקדמיים, פגושים מעט שונים ופחות או יותר זהו. גם עכשיו לא תתבלבלו לחשוב שמדובר במשהו שהוא לא S קלאס.

    גם תא הנוסעים עבר יחסית מעט שינויים, כשבמרכזם עומדים שניים (שהם אחד) משמעותיים יותר - ההגה הוחלף באחד עם עיצוב סטנדרטי יותר (במקום פרצוף הליצן המוזר של הדגם היוצא), ועל גבי ההגה קיבלה ה-S את מערך השליטה במגע שמבטל חלק מהכפתורים לטובת משטח מגע שמאפשר שליטה על המערכות השונות ע"י החלקת האגודל עליו.

    רשימת השדרוגים השונים לא תבייש רשימת מכולת של משפחה מרובת ילדים (רוצה לומר, היא ארוכה מאוד). היא כוללת לא פחות מ-6,500 רכיבים חדשים או מחודשים, אין ספור מערכות חדשות.

    בגזרת הבטיחות כוללות המערכות החדשות - בגדול - את כל מה שמציעה היום ה-E קלאס. כלומר, פנסי לד חכמים; כל מערכות ההכנה לתאונה כולל הזזת הנוסעים ממוקד הפגיעה והשמעת צליל כדי למנוע פגיעה בשמיעה, מערכות בלימה והתחמקות כולל היגוי כדי למנוע התנגשות, התנגדות למעבר נתיב במידה והוא תפוס, מעבר נתיב אוטונומי בהפעלת האיתות, ובלימת חירום במידה והנהג מפסיק לתפעל את הרכב. אלה כמובן בנוסף למערכות שכבר קיימות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומיות וכו'.

    בנוסף, מקבלת ה-S גם מערכות נוחות חדשות, בהן ה-Magic Body Control שיכול להטות את המרכב בפניות כדי להקטין את העומס הצדי על הנוסעים, ה-Road Scan שסורק את פני הכביש לפני הרכב ומכין את בולמי הזעזועים להתמודד עם כל מהמורה או בור באופן אינדיבידואלי.

    אבל הפיצ'ר - שנשמע לפחות - הכי מגניב בכל הסיפור הזה הוא משהו שנקרא Energizing Comfort Control. מדובר על מערכת שמשלבת בין מספר מערכות נוחות ברכב - בהן בקרת האקלים, הסטריאו, תאורת האווירה, העיסוי במושבים ועוד, ומאפשרת בחירה מבין 6 תוכניות "איכות חיים" שונות, בין היתר, אפשר לבחור בתוכנית שממריצה את השרירים, כנראה כדי לא להפוך לבטטה מכל הנוחות והפאר הזה. מתחשב מצידם.

     

    מנועים

    חלק מהמנועים ב-S המחודשת חדשים לחלוטין, כולם מתבססים על נפח צילינדר של כ-500 סמ"ק וכולם (למעט ה-V12) משודכים לתיבת תשעה ההילוכים האוטומטית העדכנית. אחד כזה, שמגיע ב-S500, הוא מנוע ה-6 בטור 3.0 ליטר שמחליף את ה-V8 היוצא (וגם את ה-V6 שהותקן ב-S350 הבנזינית שאיננה עוד), והוא הרבה יותר מאשר "סתם מנוע חדש". 15 שנה אחרי שנטשה את מנוע ה-6 הטורי בעקבות רצון של דיימלר למקסם את כמות החלקים המשותפים בין המנועים השונים (אז היו אלה V6 ו-V8), אותה "אג'נדה" הובילה את מרצדס לחזור למנועיים טוריים - אלא שהפעם אלו מנועי ה-4 וה-6 צילינדרים שמובילים את המהלך. פיתוח מנועי ה-V8 וה-V12 הנישתיים יותר יועבר יעבור לידיהם האמונות של AMG (גם אלה שיגיעו לדגמים רגילים).

    היתרון ב-6 טורי, בדיוק כמו ב-V6, ברור - אלא שבניגוד ל-V, שם עיקר היתרונות הם פרקטיים של "חבילה" קטנה יותר, היתרונות של ה-6 הטורי נוגעים בעיקר להספקת כוח חלקה, נעימה, מעודנת ו"עגולה" יותר. מה שהופך את המנוע הטורי, בגדול, למנוע טוב יותר. לא סתם ה-6 הטורי הוא אחד מיהלומי הכתר של המתחרה הגדולה ביותר של מרצדס.

    אבל מרצדס, בהיותה מרצדס, לא הסתפקה ב"לחזור אחורה" לשישה צילינדרים בטור, אלא גם פיתחה מערכת חשמל 48V שמפעילה טורבו חשמלי וסטרטר-גנרטור חזק שיחד עם מערכת החשמל המחוזקת מאפשרים אופי "היברידי-קל", כמו אצל המתחרה-הגדולה-ביותר השניה של מרצדס.

    המנוע החדש עושה את דרכו לדגמי ה-S500 ששיווקו מתחיל כעת ול-S450 שיגיע בקרוב. ב-S500 הוא מפיק 435 כ"ס ו-53 קג"מ, ולפרקי זמן קצרים יאפשר השימוש במערכת החשמל תופסת כוח של 20 כ"ס ו-25.5 קג"מ. התוצאה היא ביצועים ש... מרצדס טרם פרסמו. מה שהם כן פרסמו הם נתוני צריכת דלק - 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, לא פחות ממדהים, וגם לא ממש הגיוני בעולם האמיתי.

    הדגם השני שמגיע ארצה מקבל "אות קריאה" חדש-ישן - S560. אלא שהפעם הוא מקבל מנוע V8 בי-טורבו שמתגאה בהיותו בין מנועי ה-V8 בנזין החסכוניים בעולם ומערכת הנעה כפולה. נפחו 4.0 ליטר והוא מפיק 469 כ"ס ו-71 קג"מ. גם כאן מרצדס אינה מספרת כמה מהר תגיע המכונית ל-100 קמ"ש, אך מוסרת שצריכת הדלק השתפרה בעד כ-6% ביחס למנוע המוחלף, 13.3-11.8 ק"מ לליטר ב-S560 הרגילה ו-10.8-11.4 ק"מ לליטר בגרסת המייבאך.

    המנוע האחרון להגיע בשלב הזה (מנועים נוספים יגיעו בעוד כשבועיים-חודש) הוא זה שב-S63. גם כאן מדובר על אותו V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, אולם פה ההספק צמח ל-612 כ"ס והמומנט ל-91 קג"מ (כי היי, למה לא?!).

    מאוחר יותר יגיעו גרסאות נוספות של ה-S קלאס, בהן גרסאות דיזל, פלאג-אין הייבריד (כשתוצג) וגם גרסאות הביצועים החזקות יותר עבור מי שבשבילו 91 קג"מ "זה פשוט לא זה".

    מרצדס S קלאס - מחירים וגרסאות
    S500 - החל מ-1,055,000 ₪
    S560 - החל מ-1,115,000 ₪
    S63 AMG - החל מ-1,550,000 ₪

    dddd