תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פוקוס 5 דלתות
  • מסכמים - (כמעט) שנתיים עם פורד פוקוס אקובוסט

    פורד פוקוס 5 דלתות

    מרB מסכם כמעט שנתיים עם פורד פוקוס אקובוסט - ידנית, חזקה, מהנה, ומאוד מאוד נדירה

    • 18-07-2017
    • מאת: Misterb

    למי שלא מכיר - מדובר ברכב די נדיר בארץ. חיצונית הוא זהה לגמרי לפוקוס טיטניום 2.0 ליטר עם גיר רובוטי. בפועל ישנם שני הבדלים משמעותיים: גיר ידני 6 הילוכים, ומנוע 1.6 טורבו עם 180 כ"ס.

    מדובר בשילוב מעולה של רכב נעים ונוח לנסיעה, שקט ומבודד, ויחד עם זאת יודע 'לתת בראש' כשרוצים, עם מנוע מצוין, התנהגות והיגוי משובחים, וגיר חלק וקל לתפעול, מהיר ומדויק.

    את הרכב קניתי מנכה צה"ל (שהוסע ברכב ולא נהג), יד ראשונה עם 37,000 ק"מ באוקטובר 2015.

    עוד קצת פרטים ושרשור מעקב מרגע הקניה אפשר לקרוא כאן :

    פורד פוקוס אקובוסט 2012 - רשמים תמונות ועדכונים

    הרכב נמכר לפני כחודש עם 75,000 ק"מ על השעון.

    ב-10 חודשים הראשונים רשמתי כל הוצאה וכל תדלוק באקסל:

    אקסל פירוט הוצאות

    ואז זה קרה: איך הלך לי מנוע בגלל צינורית אחת קטנה 

     

    אני אתייחס רק לחלק ה'נורמלי' של אחזקת הרכב, כשהסיפור עם המנוע מנוטרל, כי זה באמת לא משהו מייצג או שמאפשר להסיק על אמינות הרכב בכללי.

    אחרי המקרה הזה איבדתי מוטיבציה לעקוב אחרי הוצאות ותדלוקים, בעיקר כי 3 חודשים נסעתי ברכב חלופי, אז לא היה הרבה טעם בזה. אחרי שהרכב חזר לרשותי כבר איבדתי מוטיבציה לעקוב בגלל שהנתונים לא שלמים, מצטער.

    מבחינת הוצאות, כמו שאפשר לראות באקסל, ביטוח מקיף וחובה עלה לי 3900 ש"ח לכל נהג מעל גיל 30.

    זה זול יחסית, רכבים חזקים/ספורטיביים מקבילים יקרים יותר בביטוח. הרכב הזה לא מזוהה כרכב מיוחד בחברות הביטוח ועולה כמו פוקוס רגילה. אגרת רישוי - 1760 ש"ח, שנגזרת כמובן משווי הרכב כחדש (150,000 ש"ח).

    קיטלגתי את ההוצאות בטבלה לפי סוג, כך שאפשר לסכם בנפרד.

    שוטף הכרחי - זה כל מה שהוא הכרחי מבחינת אחזקה (לא כולל רישוי וביטוח), ואם מחריגים את סיפור המנוע, מדובר ב-6200 ש"ח, מתוכם 3000 ש"ח על 6 צמיגים (4 החלפתי כשקניתי את הרכב, ו-2 הספיקו להשחק מהר מהצפוי).

    השאר זה טיפול וברקסים בעיקר. טיפול 45,000 עלה 870 ש"ח במוסך מורשה, קצת יקר אבל לא נורא.

    לציין שהוחלפה גם תושבת מנוע עליונה (מחלה ידועה) שכוסתה באחריות "רצון טוב", אחרת היה עולה לי בערך 1500 ש"ח. חלק מהחלפים הבאתי מחו"ל במזוודה כדי לחסוך קצת (רפידות ופלאגים).

    בנוסף היו הוצאות 'רשות' - שכללו שדרוג תוכנה ופילטר אוויר פלוס בדיקה בדיינו, והחלפת ידית הילוכים.

    מבחינת דלק - התקנתי ברכב דלקן של סונול בחינם (מומלץ ביותר, לא בשביל המחיר, יותר בשביל הנוחות, לא צריך להוציא כרטיס כל תדלוק, ולהקליד מספר רכב, ת.ז. וכו', לחכות לאישור).

    בגלל שאני גם לא נהג חסכוני במיוחד, וגם נוסע בתוואי שמבזבז הרבה דלק (עולה ויורד את הכרמל כל יום), הצריכה הממוצעת היא סביב 9 ק"מ לליטר. חברים עם רכב זהה עושים 12 ק"מ לליטר בממוצע בנהיגה רגילה משולבת.

    ירידת ערך - נקודה די כואבת. כשקניתי המחירון היבש היה 83,000 ש"ח, במכירה הוא היה 52,000 ש"ח. ירידה של 37% בשנה ו-8 חודשים, שזה 22% בשנה (!).

    הסיבה היא כנראה שבגלל שיש כמות זניחה של רכבים כאלה, המחירון הוצמד למחירון של הפוקוס הרגילה, שנפל בצניחה חופשית בגלל הבעיות עם הגיר הרובוטי. לוי יצחק לא מודע לרכב הזה ולייחודיות שלו. המחירון של פוקוס טרנד ידנית 1.6 פשוטה הוא 51,000 ש"ח לעומת 52,000 לאקובוסט טיטניום. ברור שאין בזה שום היגיון.

    ההבדל ביניהן כחדשות היה כמעט 50% (150,000 ש"ח לעומת 105,000 ש"ח). מחירון יד2 משקף ערך יותר סביר לרכב, סביב 70,000 ש"ח.

    לשם השוואה - סיאט לאון 1.8 ידנית משנת 2012, רכב מקביל עם הספק קצת יותר נמוך, פחות מאובזרת, פחות מהנה, עולה סביב 65,000 ש"ח.

    אז ירידת הערך שאני ספגתי הייתה פחות קשה כי קניתי במחיר נמוך מהמחירון ומכרתי בגבוה יותר, אבל עדיין ספגתי ירידה מכובדת. לדעתי מכאן ואילך הירידה תתמתן אבל אין לדעת באמת מה יעשה מר יצחק.

     

    סיכום כולל של ההוצאות עם מיצוע חודשי:

    842 ש"ח - ירידת ערך חודשית.

    1,507 ש"ח - עלות דלק חודשית ממוצעת.

    743 ש"ח - שוטף הכרחי  חודשי.

    325 ש"ח - רישוי וביטוח שנתי (בחישוב חודשי).

    3,417 ש"ח - סך ההוצאות החודשיות הממוצע.

    הרכב נמכר לחבר, שהוא גם חבר פורום, והוא מרוצה ממנו עד הגג, בטוח שהוא ימשיך להנות וישמור עליו כראוי.

    dddd