תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס LS
  • לקסוס LF-FC – סולידית אחותך!

    לקסוס LS

    מכונית הקונספט של לקסוס מתערוכת טוקיו רומזת על פן נועז, פרוע ושונה ממה שהכרנו בעבר. לא ברור מה יישאר בדרך לפס הייצור, אבל ההתחלה בהחלט מעודדת

    • 02-11-2015
    • מאת: קינן כהן, צילום: יצרן

    זה התחיל במרצדס S קלאס הנוכחית שהביא את האוטונומיות קרוב מאוד למימוש חזון המכונית העצמאית, אחר כך הייתה ב.מ.וו סדרה 7 החדשה שהביאה טכנולוגיית מחוות יד, שימוש בסיבי פחמן וניהוג עצמאי ועכשיו לקסוס עם מכונית הקונספט LF-FC שרומזת על ה-LS הבאה מבטיחה אף היא להצטרף לזוג הגרמני במאמץ לקבוע רף חדש של טכנולוגיה ויוקרה בסגמנט.

    לקסוס LF-FC - דרמטיות בעיצוב החיצוני

    כמובן משמה, המכונית משתייכת לשושלת דגמי הקונספט של לקסוס מסדרת ה-LF (lexus future) ששורשיה מלפני כעשר שנים. השם עצמו מזכיר גם את ה-LFA, אותה מכונית ספורט אקזוטית ופרועה מ-2009 שהייתה אנטיתזה מוחלטת לסולידיות השמרנית של לקסוס. הקרבה לא מסתיימת רק בשם, גם התמונות וגם קטעי הווידאו ששחררה לקסוס מבהירים שמדובר במכונית עם נוכחות שקשה להתעלם ממנה. היא מפוסלת בדרמטיות, מגריל שעון החול המוכר לנו מדגמי לקסוס שכאן הולך לקיצוניות, פנסי ה-L מקדימה והפרופיל שכולו תנועה של חץ שלוח. קשה להאמין שמשהו מזה יזלוג למכונית הסדרתית, להוציא אולי קו הגג האחורי המשתפל כמו קופה ארבע דלתות אופנתית, האם זו הנישה שמבקשת לקסוס למלא במיצוב המחודש שלה? אם כן, היא הולכת על כל הקופה וברמה הוויזואלית נראה שאנחנו רק נרוויח מהגישה החדשה הזו.

    גריל שעון החול בהגזמה

    במערכת ההנעה התפרעה לקסוס עם חזון מרחיק לכת, הנעת מימן שתא הדלק שלה ומכלולי ההנעה מפוזרים על פני כל רצפת המכונית מעניקים חלוקת משקל מיטבית. עם תיאור כללי ביותר וללא פירוט מדויק של מערכת ההנעה נראה לפני התיאור כי תאי הדלק מניעים את הגלגלים האחוריים, אך מסוגלים לשלוח כוח גם להנעת הגלגלים הקדמיים. סביר להניח שבגרסה הסדרתית נראה שילוב הנעה חשמלית קדמית במסגרת סידור היברידי זה או אחר, אך וודאי לא תאי מימן.

    גם מעיצוב הפנים קשה לגזור מסקנות של ממש מכיוון שלמעט מראה שהוא מאוד מרשים, קשה למצוא בו אלמנטים שניתן לסמן ככאלו שסביר לראות במכונית סדרתית בעשור הקרוב. מערכות שעשויות להופיע בגרסה כזו או אחרת ונמצאות ב- LF-FC הן שליטה על המולטימדיה באמצעות מחוות ידיים (כמו בב.מ.וו) וכן יכולות קריאה וניתוח של תנאי הדרך והתנועה לפנים ליצירת צפי, התראה והתרעה לנהג.

    מרשים מאוד, אבל קשה להסיק מה מזה יגיע לדגם הסדרתי

    למרות שה-LS נחשבת לאחת הוותיקות בקבוצה שלה והוצגה לפני כתשע שנים, בשל הדמיון הקלוש בין מכונית התצוגה לרכב סדרתי, אפשר לשער בזהירות כי הדגם הסדרתי צפוי להופיע בתוך שנתיים-שלוש, עד אז סביר להניח שנראה עוד קונספט או שניים שיעזרו לנו להבין איך מסתדרת התמונה המלאה.

    dddd