תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד F350
  • פורד F350 SuperDuty החדש (2016) נחשף

    פורד F350

    הטנדר האמריקאי הגדול פורד F350 SuperDuty יושק במהלך 2016 בדגם חדש. תמונות ופרטים ראשונים.

    • 24-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    פורד F350, הטנדר האמריקאי המגודל שהוא חלק מסדרת ה-SuperDuty של היצרנית, יושק בקרוב בדור חדש לחלוטין. תמונות רשמיות ראשונות של הדור הבא נחשפות הערב, לקראת תחילת שיווקו בארצות הברית בעוד כשנה. סדרת הטנדרים האמריקאית הזו זוכה להצלחה נאה למדי בארצות הברית אך גם בישראל, כאן משווק דגם אחד (F350) מתוך הסדרה כולה. ה-F350, בדומה למתחריו הישירים שברולט סילברדו ודודג' ראם, זוכה בארץ להטבות מיסוי שהופכות את הרכישה שלו לכדאית כמעט כמו של טנדרים קטנים יותר. אך הטבת מס זו נמצאת בימים אלו על הכוונת של רשות המיסים, כך שיתכן שהיא תוסר במהלך השנה הבאה (2016) ועתידו של ה-F350 החדש לוט כרגע בערפל.

    פורד F350 2016

    הפורד F350 החדש ימשיך להשתמש כמו קודמו בשלדת סולם נפרדת, אך זו תהיה קלה וקשיחה מבעבר. בפורד מציינים כי השלדה החדשה קשיחה פי 24 מבעבר, זאת בזכות שימוש נרחב יותר בפלדה מחוזקת (כ-95% מהשלדה). גם המרכב נבנה מחדש, הפעם תוך שימוש נרחב יותר באלומיניום בתקן צבאי. האלומיניום יהיה קל יותר מהפלדה ששמשה את הדגם הקודם אבל גם יהיה חסין יותר לפגעי מזג האוויר. בסך הכל יחסכו שני אלו כ-150 קילוגרמים ממשקלו של הטנדר לעומת הדגם הקודם.

    מבחינת עיצוב שומר בסך הכל ה-F350 על קווי העיצוב של הדגם הקודם, אבל מה כבר אפשר לשנות בטנדר? אז את מה שאפשר לשנות שינו, ובגדול. בולט במיוחד עיצוב החזית החדש. אם חשבתם שה-F350 נראה כוחני ומאיים, כדאי שתסכלו שוב על ה-F350 החדש. בדגמים המאובזרים יותר זוכה החזית לפנסי DRL מבוססי LED ענקיים בצורת C, שמקיפים את הגריל הקדמי העצום ומלא הכרום. בחלק האחורי ניתן לזהות יחידות תאורה חדשות ומודרניות יותר.

    פורד F350 2016

    בפורד לא חושפים בשלב זה את המפרט הטכני המלא של ה-F350 החדש, אך מבטיחים כי מדובר בטנדר המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית. רשימת האבזור כוללת כמה פריטי אבזור חדשים ומיוחדים, גם עבור טנדרים אמריקאים מפנקים יחסית. מערכת מצלמות היקפית 360 מעלות כבר ראינו בשלל רכבים, אבל כאן יש בנוסף גם מצלמה נפרדת לארגז ואפשרות לחיבור של מצלמה נוספת בנגרר. בנוסף מערכת המצלמות ההיקפיות יודעת לסייע לנהג לנסוע רוורס עם נגרר מחובר.

    עוד ברשימת החידושים – הגה כוח עם יחס סיבוב משתנה, התראה על רכבים בשטחים המתאים שהותאמה גם לאורך הנגרר, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה שכוללת התראה באמצעות רעד בהגה. בנוסף תציע פורד כאופציה פתיחה חשמלית לדלת הארגז, שנשלטת מתוך תא הנוסעים או מהשלט-מפתח.

    היצע המנועים צפוי להתבסס ברובו על זה של הדגם הנוכחי ולכלול שלושה מנועים. שני מנועי בנזין – V8 בנזין בנפח של 6.2 ליטר ו-V10 בנזין בנפח של 6.8 ליטר. מנוע הדיזל הוא מנוע ה-Power Stroke המוכר מהדגם שמשווק בישראל, 6.7 ליטר V8. בפורד לא מציינים בשלב זה את הספקי המנועים ורק מציינים כי המנועים בדגם החדש יהיו "חזקים מבעבר".

    פורד F350 2016

    dddd