תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה סופרב
  • סקודה סופרב החדשה (2015) - נהיגה ראשונה

    סקודה סופרב

    גדולה, מאובזרת, איכותית, מפנקת ועכשיו היא גם נראית לא רע בכלל. הדור הקודם של הסופרב הציע הרבה value per money אבל תמיד נשאר בצד הסולידי של רכבי המנהלים. הסופרב החדשה מקפיצה את הרף לגובה של מכוניות מנהלים מבוססות ממנה בהרבה, כולל אלו מבית.

    • 13-07-2015
    • מאת: שלומי צרפתי
    את ההתרשמות מהסופרב החדשה יצא לנו לעשות בטוסקנה היפה שבאיטליה. טוסקנה נראית קצת כמו רמת הגולן רק ביפה יותר ובלי דוכנים של פיתה עם לבנה ושמן זית אורגינל בשולי הדרך. במקום זה יש מטעי גפנים אדירים, טירות ישנות וריח של יופי באוויר.
    מצטער על הפואטיות, באמת. הסופרב החדשה השאירה עלי רושם טוב מדי ואני מנסה למצוא את הסיבות לכך.  
     
    הסיבה הראשונה היא החזות החדשה שלה. הסופרב הקודמת היתה נראית כמו סוג של קומבינה. הפרופורציות שלה לא היו נכונות והסמל מקדימה לא תרם לתחושת היוקרה שרכב כזה אמור לשדר. הסופרב החדשה לעומת זאת מדגמנת חזות אחרת לגמרי, הפרופורציות נראות נכונות מאוד, החלק הקדמי שלה משדר תחושה מודרנית ויוקרתית ולטעמי, מדובר במכונית נאה מאוד. 
     
    סקודה סופרב החדשה
     
     
    גם החלק האחורי שלה נראה טוב למדי וממשיך את הקו העיצובי אליו התתרגלנו באוקטביה הנוכחית.
     
    סקודה סופרב החדשה
     
    כשנכנסים לרכב מגלים סביבת נהג אופינית מאוד למוצרי הקונצרן, הכול מאוד סולידי, איכותי ויושב במקומות הנכונים. 
    אין פה עיצוב שתהנו להסתכל עליו בזמן שהותכם בפקק ואין פה לוח מחוונים שכיף ללטף. אבל יש בדיוק מה שמנהל מצוי שקיבל את הרכב בליסינג צריך בשביל האגו שלו, סביבה איכותית ונוחה לתפעול. איכות החומרים מעולה, ממש קצת פחות (ולא בצורה שתצדיק מחיר יקר יותר) מתחת לפאסאט החדשה. מכוניות המבחן הגיע במספר גדול של אפשרויות החל במושבי עור עם אוורור במושבים או מושבי עור משולבים באלקנטרה וכלה במושבי בד פשוטים. קשה להתייחס לזה כי אנחנו לא ממש יודעים מה יגיע לארץ. 
     
    סקודה סופרב החדשה
     
     

    מרווח פנים ונוחות נסיעה :

    הסופרב החדשה ענקית! מרווח הרגליים ליושבים מאחור ומלפנים פשוט עצום. בסיס הגלגלים של הסופרב הנוכחי גדול ב-80 מילימטר מהסופרב הקודמת. התמונה שאתם רואים היא שלי מאחורי כסא הנהג כשהוא מכוון למצב סביר. אני אומנם לא גבוה (175 ס"מ ביום טוב) אבל גם כשישב שם מישהו שמתקרב ל190 ס"מ המצב היה טוב מאוד.
    הדלת החמישית שהיתה סוג של סקופ בסופרב הקודמת קיימת גם פה רק בלי האפשרות לפתוח אותה כדלת רגילה של תא מטען של רכב עם 4 דלתות, אפשרות שהיתה דיי מיותרת לטעמי אם כי גימיק נחמד.
     
    סקודה סופרב החדשה
     
    סקודה סופרב החדשה
     
     
    דבר נוסף נחמד שמצאנו ברכב הוא שקע חשמל מתחת לפתחי האוורור של היושבים מאחור. כמה פשוט וכמה נכון שיהיה אחד כזה בכל רכב:
     
     
    סקודה סופרב החדשה
     
     
    נוחות הנסיעה טובה על הצד הקשיח כמו שהגרמנים אוהבים, כל רכבי המבחן צוידו במערכת בולמים עליהם ניתן לשלוט ממחשב הרכב ולקבוע את רמת הקשיחות של הבולם. הרכב במצב קומפרוט נוח ובמצב דינמיק מתקשה קצת ומוריד במעט את זוויות הגלגול. 
    שיוט במהירויות הגיוניות לא מצליח להפר את השקט שמתקבל בתא הנוסעים, פרמטר חשוב מאוד במכונית מסוג זה. זה אולי לא אותו שקט ששורר בתא של מרצדס או במוו סדרה 5 אבל זה לא ממש רחוק.
     
     

    מנועים, תיבות הילוכים, ביצועים ועוד:

    הגרסאות שככל הנראה יגיעו לארץ הן :
     
    בנזין :
    1.4 ליטר TSI עם 150 כ"ס - המנוע החדש שמנתק 2 מהצילנדרים בשיוטים לצורך צריכת דלק משופרת. 
    1.8 ליטר TSI עם 180 כ"ס - המנוע המוכר שקיים היום בשאר דגמי הקונצרן.
    2.0 ליטר TSI עם 220 כ"ס - אותו מנוע שיש בגולף GTI וסקודה VRS.
     
    דיזל: 
    2.0 ליטר TDI עם 190 כ"ס, או עם 140 כ"ס בגירסת המוניות.
     
     
    ל-1.4 ששודכה לנו היה גיר רגיל כזה כמו פעם. המנוע הזה מזיז את הסופרב בצורה טובה ויתאים מאוד לציי הליסינג השונים שבטח ירצו לרכוש אותו. הטכנולוגיה שבה הוא מנתק 2 צילנדרים בשיוט על הילוך גבוה מראה צריכת דלק טובה מאוד כשזה קורה (יש חיווי בלוח השעונים כשזה קורה). בסה"כ מדדנו 80-120 בהילוך שלישי וקיבלנו תוצאה של כ-8 שניות. לא מזיק לשרירי הצוואר אבל לא רע.
     
    ה-2.0 הגיע עם תיבת ה-DSG6. כאן כבר מדובר בביצועים הרבה יותר טובים. אותו מאוץ מ-80 ל-120 ארך קצת מתחת ל-6 שניות (ה-DSG מוריד הילוכים במאוץ הזה, מה שלא קרה עם הגיר הידני).
    בכללי, אם אתם שואלים אותי, זה המנוע שמתאים יותר לסופרב וגורם לה להיות משהו קצת יותר נחמד מרכב מנהלים. 
     
    מנועי הדיזזל שנהגנו עליהם נותנים על הנייר 190 כ"ס אבל משום מה היתה לי הרגשה כזו שהם מסתדרים פחות טוב עם ה-DSG ולעיתים כשהמנוע נמצא בסל"ד נמוך לוקח לגיר ולמנוע יותר מדי זמן להגיב ללחיצה על הדוושה.
     
    מבחינת הסוגים השונים של תיבות ההילוכים:
     
    1.8 ו-1.4 בנזין יקבלו DSG7 יבש
    גרסאות הדיזל וה-2.0 יקבלו DSG6 רטוב. 
     

    התנהגות כביש

    הסופרב החדשה היא מכונית מנהלים ולמרות שהיא בנויה על אותה פלטפורמה כמו האוקטביה, הגולף והלאון היא לא אמורה להיות מכונית מרגשת והיא גם לא עושה את זה. ההגה מהיר ומדוייק אבל חסר תחושה, האחיזה טובה בזכות ה-XDS, אותו דפרנציאל אלקטרוני למניעת החלקה ותחושת הבטחון לנהג דיי גבוהה. 

     

    סיכום

    מההתרשמות הקצרה (יחסית) שלי איתה הסופרב הרשימה אותי מאוד. היא בשלה להיות רכב מנהלים מוביל בקטגוריה ואפילו יותר מזה, היא מסוגלת לעשות הרבה כאבי ראש גם לרכבים הרבה יותר "גרמניים" ממנה. אני מתקשה למצוא הרבה דברים שהייתי רוצה לשפר בה. נכון, מכוניות ההשקה תמיד מאובזרות יותר מהגרסאות שמגיעות לארץ, ופינוקי ההשקה משרים עליך אווירה רגועה ורצון עז לייצר מחמאות. אבל באמת מדובר במכונית מוצלחת למדי, אולי אפילו מוצלחת מדי, כזו שמייתרת את אחותה הבכירה (הפאסאט) וכזו שמציבה רף גבוה מאוד למתחרות.

     

    dddd