תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט מאליבו
  • שברולט מאליבו החדשה נחשפת

    שברולט מאליבו

    עיצוב חד יותר ששואב השראה מהאימפלה, רמת גימור בכירה חדשה וגם גרסה היברידית. המאליבו החדשה נחשפת

    • 02-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אני חייב להגיד שהייתי מאוד מופתע כשעלתה לאינטרנט לפני כשבועיים תמונת טיזר שכותרתה הייתה "שברולט מאליבו החדשה". הרי המאליבו הנוכחית הוצגה ממש לא מזמן, בטח ובטח שלא לפני חמש-שש השנים המסורתיות. לא רק זו, אלא גם מתיחת הפנים שהגיעה קצת יותר משנה לאחר השקת אותה מאליבו "חדשה", טען לתקן את כל התלונות שעלו כלפי הדגם שלפני מתיחת הפנים. עכשיו, עם השקת דור חדש-חדש, נראה שהדגם הקודם לא בדיוק עמד ברף שהציבה לעצמה שברולט.

    אז לפני הכל, לשברולט מגיע כל הכבוד לבבי ואמיתי. מעטות החברות, לאו דווקא בתחום הרכב, שלוקחות את תלונות לקוחותיהם לתשומת ליבן ואצות רצות לתקן אותן במהירות כזו. עיקר התלונות מפי לקוחות אמריקאים היו על צריכת הדלק, שהייתה פחות ממרשימה ועל איכות ונוחות המושבים - ובעיקר זה האחורי - של המאליבו.

    שברולט מאליבו החדשה 2016

    אין ספק שמתיחת הפנים שיפרה את המצב, היא הציגה מנוע חזק ויעיל יותר, מושבים אחרים ושיפרה את המרווח במושב האחורי ב-32 מ"מ. אך כל אלו כנראה שלא הספיקו ובדגם החדש מקבלת שברולט מאליבו בסיס גלגלים שארוך יותר ב-9 ס"מ (כן, סנטימטר. לא מילימטר) למרות גידול של 5.8 ס"מ בלבד באורך הכללי ומערכת הנעה היברידית אותה היא שואלת מהוולט.

    מערכת ההנעה ההיברידית מורכת ממנוע 1.8 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים. ביחד, מפיקה השלישייה הספק משולב של 182 כוחות סוס ומבטיחה להשיג צריכת דלק של מעל ל-19 ק"מ לליטר. בנוסף, מקבלת המאליבו החדשה את מנוע הבכיר בסדרת אקוטק החדשה - 1.5 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 160 כוחות סוס ו-25.5 קג"מ של מומנט אשר ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.

    שברולט מאליבו החדשה 2016

    המנוע האחרון הוא זה המוכר מהדגם הנוכחי. אך לפני שהוא הגיע למאליבו החדשה הוא כמובן עבר מקצה שיפורים קצר, שכלל הורדת ההספק ל-250 כ"ס (מ-259 בדגם היוצא) והמומנט ל-35.7 קג"מ (מ-40.8). במקביל, צריכת הדלק גם השתפרה ועומדת כעת על 9.5 ק"מ עירוניים (9.9 בדגם הקודם) או 13.6 ק"מ בין עירוניים (15.1) לכל ליטר בנזין. כן, גם אנחנו לא בדיוק הבנו. אולי האשם היא תיבת ההילוכים אוטומטית החדשה לה שמונה מהירויות.

    בניגוד למנועים, או לפחות למנוע הבכיר, את רמת הגימור ורשימת האבזור שברולט שיפרה בלי שום צל ספק. היא לא רק שיפרה את האבזור ברמות הקיימות, אלא אף הוסיפה רמת גימור בכירה חדשה לחלוטין אשר תכונה "פרימייר". האביזרים הבולטים שמקבלת שברולט מאליבו החדשה הם התרעה על הולכי רגל קרובים מדי עם אפשרות לבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטומטית, מושבים מאווררים, תא אחסון ייעודי לסמארטפון עם טעינה אלחוטית ועוד.

    שברולט מאליבו החדשה 2016

    שברולט מאליבו תחל להימכר בישראל בשנה הבאה, אז היא תאלץ להתמודד מול פורד מונדיאו החדשה ובגרסה ההיברידית בוודאי תמצא את עצמה מוצבת מול טויוטה קאמרי והונדה אקורד החדשות וההיברידיות.

    dddd