תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי אלטו
  • סוזוקי אלטו החדשה נחשפת

    סוזוקי אלטו

    סוזוקי חושפת את הדור השמיני של האלטו, משילה 60 ק"ג ממשקלה ומציידת אותה במערכת בלימה אוטומטית

    • 28-12-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    סוזוקי אלטו החדשה תיחשף במלואה בתערוכת הרכב של טוקיו שתיערך בינואר הקרוב. רגע, מה?? סוזוקי הרי חשפה כבר את הדור החדש של האלטו, וקראה לו סלריו. אז מה בדיוק קורה כאן?

    סוזוקי אלטו 2015 החדשה

    סוזוקי אלטו, שנחשפה לראשונה לפני שבעה דורות ו-35 שנים, היא מכונית מיני, סגמנט שצבר פופולאריות בארץ בעיקר בזכות אותה אלטו שהציתה את הקטגוריה ב-2009 ובזכות קיה פיקנטו שמובילה את הסגמנט בשנתיים האחרונות. מכוניות המיני הן המכוניות הקטנות ביותר שנמכרות היום בישראל כחדשות, אך ביפן, שצפופה אפילו יותר מנתיבי איילון ב-8:30 בבוקר, קיים סגמנט נמוך אף יותר, המכונה "מכוניות קי".

    מכוניות קי הן מכוניות שבניגוד למסורת של צמיחה לאורך ולרוחב עם כל הצגת דור חדשה, צומחות בעיקר לגובה אך נשארות קצרות וצרות על מנת לעזור להן לצלוח את התנועה היפנית הסבוכה. סוזוקי אלטו החדשה, כך לפחות עפ"י היצרנית, משתייכת לקטגוריה זו, ותתמקם מתחת לסלריו.

    סוזוקי אלטו 2015 החדשה

    חזרה לאלטו. למרות שסוזוקי משייכת אותה לקטגוריה הנמוכה, מציגה האלטו החדשה בסיס גלגלים נדיב למדי של 246 ס"מ (ביחס ל-236 ס"מ באלטו הנוכחית). זאת בזכות פלטפורמה חדשה עליה מתבססת המכונית. סוזוקי טרם פרסמה את נתון האורך הכללי, אבל סביר להניח שהיצרנית שמרה עליו קרוב לזה של הדגם הנוכחי, על מנת שתוכל לעמוד בדרישות האורך הכללי של קטגוריית מכונית הקי.

    הפלטפורמה החדשה עזרה לסוזוקי גם להשיל מהאלטו לא מעט קילוגרמים, עד 60 ליתר דיוק. עם משקל שעומד על החל מ-610 ק"ג בלבד, בשילוב עם מנוע שלושה צילינדרים בנפח של 660 סמ"ק (הנפח המקסימלי שמאפשרת הקטגוריה) ותיבת הילוכים רציפה, מציגה האלטו גם צריכת דלק יוצאת דופן של 37 ק"מ לליטר - הנמוכה ביותר מבין המכוניות הלא היברידיות.

    סוזוקי אלטו 2015 החדשה

    בהיותה מכונית עירונית מובהקת, סוזוקי החליטה להתקין באלטו החדשה מערכת בלימה אוטומטית מבוססת רדאר, בדומה לזו המותקנת בסיאט מיי ואחיותיה לבית סקודה ופולקסווגן, ובדגמי וולוו השונים. המערכת פועלת אוטומטית במהירויות עירוניות ובעזרת רדאר המותקן בחזית המכונית המערכת יכולה לזהות התנגשות שעלולה להתרחש ותבלום את הרכב באופן אוטומטי על מנת למנוע אותה.

    בכל הנוגע לעיצוב, האלטו החדשה אינה שוברת מוסכמות וממשיכה את מסורת העיצוב המרובע הפופולארי של הסגמנט, שמטרתו העיקרית היא למקסם את מרווח הפנים. על מנת לפלפל מעט את העניינים, סוזוקי תציע את האלטו ב-12 צבעים ואת הגרסה הבכירה אפילו תציע עם דלת תא מטען בצבע אפור וחישוקים קלים. יתרה מזו, תציע סוזוקי גם גרסת טורבו מעוצבת אפילו יותר, עם חישוקי 17 אינץ', נגיעות בצבע אדום מסביב למרכב וסט פגושים וחצאיות צד ספורטיביים יותר.

    סוזוקי אלטו 2015 החדשה

    כאמור, סוזוקי אלטו החדשה צפויה להיחשף לציבור בתערוכת הרכב בטוקיו שתפתח את שעריה באמצע חודש ינואר הקרוב. היצרנית לא ציינה אם היא מתכננת להשיק את האלטו מחוץ ליפן, אבל אנחנו מאמינים שבעקבות העובדה שהיא מצויידת במערכת ESP, שמחוייבת ע"י האיחוד האירופי, אין סיבה שסוזוקי תשמור את האלטו בתוך גבולות יפן. מי יודע, אולי גם אלינו היא תגיע, ותצית את סגמנט מכונית הקי. כפי שעשתה האלטו הנוכחית לסגמנט המיני.

    ביבואנית סוזוקי, חברת מכשירי תנועה, אישרו כי סוזוקי אלטו החדשה אכן תשתייך לסגמנט מכוניות הקי ושאלתנו האם היא תגיע ארצה נענתה בשלילה. היבואנית החליטה בשלב זה להשקיע את מרצה ביבוא הסלריו, שתגיע אלינו בחודשים האחרונים של השנה הקרובה.

    dddd