תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו טווינגו
  • צפו: יום הולדת 21 לרנו טווינגו

    רנו טווינגו

    בפברואר 1993 עלתה רנו טווינגו על פס הייצור ונשארה שם במשך כ-14 שנים. סיפורה של המכונית הקטנה-גדולה של רנו. צפו בסרטון יום ההולדת שפרסמה היצרנית.

    • 01-01-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    הרעיון שמאחורי רנו טווינגו החל להתרוצץ ברנו כבר בשנת 1986. מעצבי הבית של רנו יצרו דגם קונספט מוזר אך מעניין למראה בשם W60 שהיה אמור להוות בסיס לדגם הכניסה החדש של החברה. אבל באותם השנים מצבה הכלכלי של רנו לא היה מזהיר במיוחד ופרויקט ה-W60 נזנח עד לשנת 1989. בשנת 1987 הגיע לרנו פטריק לה-קווימנט, שהתמנה למעצב הראשי של החברה. לה-קווימנט דחק בהנהלת החברה לבצע שינויים דרסטיים בהיצע הדגמים שלה והחל לבחון כמה מפרוייקטי העבר שנזנחו. מהר מאוד הוא הגיע אל ה-W60 וניסה לשכנע את הנהלת החברה לצאת לדרך בתכנון הפרויקט החדש. רק בשנת 1989 הוא הצליח לשכנע את נשיא החברה בנחיצותו של הפרויקט, והוא הותנע מחדש.

    רנו טווינגו

    האתגר היה לא פשוט. מצד אחד, המכונית הייתה אמורה להיות זולה מהקליאו, שהייתה אז בשלבים ראשוניים של תכנון. אבל מצד שני, היא הייתה צריכה להיות גם ריווחית בעבור היצרנית, שמצבה הכלכלי היה כאמור בעייתי. לכן החליטו ברנו לשמור על פשטות רבה ככל האפשר בתכנון הדגם, תוך הקפדה על רמת שימושיות גבוהה ככל האפשר. לכן, הוצע בשלב הראשון רק מנוע אחד - בנזין 1.2 ליטר (55 כוחות סוס) שהושאל מרנו 5. תיבת ההילוכים הייתה אחת - ידנית. מבחר הצבעים כלל בסך הכל ארבעה צבעים - כחול, אדום, צהוב וירוק. רשימת האופציות כללה שתי תוספות בלבד - גג נפתח ומזגן.

    אבל למרות הפשטות, רנו טווינגו הפכה כמעט מיד לסיפור הצלחה של ממש. היא נחשפה לראשונה בתערוכת פריז בסוף שנת 1992 והפכה לסנסציה כשהיא מושכת אלפי אנשים לדוכן של רנו. "טווינגו-מניה", כמו שאומר לה-קווימנט בסרטון המצורף. הלקוחות אהבו את הפשטות של המכונית, שלא התפשרה בנושא השימושיות. מושב אחורי מתקפל הוצע כסטנדרט, והוא גם נע על מסילה כדי להגדיל או להקטין את מרווח הרגליים של היושבים מאחור על חשבון נפח תא המטען. הגלגלים הקטנים נדחקו לפינות המרכב כדי לשפר את מרווח הפנים ככל האפשר והמנוע הוותיק סיפק לרכב אמינות בסיסית טובה למדי.

    רנו טווינגו

    הדור הראשון של רנו טווינגו נחשף בסוף שנת 1992 והחל להימכר בתחילת שנת 1993. באופן מפתיע, הטווינגו נשארה על פס הייצור עד ליוני 2007. במהלך אותן 13 וחצי שנים עברה המכונית שלוש מתיחות פנים (ב-1998, 2000 ו-2004), קיבלה מנועים חדשים ומתקדמים יותר ואף התווספה להיצע הדגמים שלה אופציה לתיבת הילוכים רובוטית. לאחר שירדה מפס הייצור באירופה המשיכה הטווינגו להימכר בקולומביה עד לשנת 2012, במספרים גבוהים יחסית.

    בסך הכל מכרה רנו קצת יותר מ-2 מיליון רכבי טווינגו בכל רחבי העולם - מספר מרשים לכל הדעות. בישראל ההצלחה הייתה קצת פחות מרשימה והמכונית הגיעה ארצה בייבוא סדיר בין השנים 1993 ל-1998. עם מתיחת הפנים הראשונה של הטווינגו הופסק היבוא הסדיר שלה לישראל והוא לא חודש גם עם הצגת הדור השני, בשנת 2007. הדור השלישי של הטווינגו פותח ביחד עם מרצדס והוא אמור להוות בסיס גם לדגמי סמארט פורטו הבאים. הוא נמצא כרגע בשלבי פיתוח אחרונים וצפוי להיחשף במלואו במהלך שנת 2014.

    dddd