תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 5
  • כמה ידיעות חזקות מBMW

    במוו סדרה 5

    הM5 של BMW יורדת מפס הייצור. הB5- וה-M1 דווקא מתקרבות לייצור סדרתי.

    • 13-07-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    נתחיל מהחדשות הרעות.

    הM5-E60 יורדת מפס הייצור. למרות שהדור החדש, F10, הושק כבר לפני כמה חודשים הייצור של ה-M5 מהדור הקודם המשיך עד כה לאור צבר הזמנות מרשים שאספה BMW. שלשום התבשרנו כי כעת הסתיים הייצור וה-M5 ה-20,548 במספר התגלגלה מפס הייצור. ה-M5 זכתה לטובות של שבחים מצד עיתונאי הרכב מאז החל שיווקה בשנת 2005.

    אם חשקה נפשכם באחת משומשת, נספר כי השוק העיקרי של הM5 היה ארה"ב. כ8,800 M5 מסתובבות על כבישי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. לשם השוואה, "רק" 1900 נרכשו בגרמניה ו-1350 ביפאן.

    BMW M5

    הM5 הנוכחית, עוזבת אותנו (תמונת יצרן).

    מי שמנצלת את המצב היא סדנת אלפינה, שחושפת כעת פרטים נוספים אודות הגרסה שלה לסדרה 5, היא הB5. אלפינה היא סדנת שיפורים ותיקה שכבר מאמצע שנות ה60 משפרת בצורה סדרתית רכבים שונים של BMW. הפעם חושפת אלפינה פרטים אודות הB5,שהיא הגרסא המשודרגת של הסדרה 5 הנוכחית. בתפריט תוכלו למצוא מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר ושני מגדשי טורבו הפועלים במקביל, המפיקים יחד כ507 כוחות סוס ומומנט של 71 קג"מ. תחנות הכוח הקטנה הזאת משודכת לתיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים שפותחה במיוחד ביחד עם ZF. יש גם צמיגים אחוריים במידה המפחידה 235/30R20, שדרוגים למערכת המתלים, הבלמים וגם למערכות היציבות האלקטרוניות. זינוק מעמידה ל100 קמ"ש - 4.7 שניות. מהירות מרבית - 307 קמ"ש.

    Alpina B5

    אבל גם BMW עצמה לא שוקטת על שמריה, ועובדת במרץ על גרסת M1 נמרצת במיוחד. פרטים טכניים מדויקים לא ידועים, אבל שמועות יש בשפע. כרגע מספרים על מנוע שיספק 335 כוחות סוס, דרך תיבת הילוכים ידנית, אל צמד הגלגלים האחוריים.

    למה בעצם אנחנו מספרים לכם את זה? כי BMW העלתה לרשת טיזר קצר של הM1 החדשה, בכיכובו של גרמני חביב שיסביר לכם למה כדאי לכם להזיל ריר על המכונית החדשה.

    dddd