תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה פאביה
  • מיליון קילומטר בסקודה פאביה דיזל

    סקודה פאביה

    הפאביה דיזל של פיטר קירכהוף מגרמניה נסעה למעלה ממיליון קילומטרים, על מנוע וגיר מקוריים. מרשים!

    • 06-07-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    כמה קילומטרים יכול לעשות מנוע מקורי של סקודה פאביה? מסתבר לא מעט. פיטר קירכהוף, תושב גרמניה, קנה ב-3 ביולי 2000 סקודה פאביה האצ'בק דיזל ידנית. בשבוע שעבר, בדיוק 13 שנים לאחר מכן, חצתה הפאביה של פיטר את קו ה-999,999 קילומטרים בנסיעה, שתוכננה מראש, למוזאון הרכב של סקודה בעיר מלדה-בולסלב, צ'כיה. את פניו של פיטר קיבלו במוזאון כמה נציגים מטען סקודה העולמית וכן כמה מעריצים של המותג ששמעו מראש על הגעתו הצפויה.

    "קניתי את הפאביה הכסופה הזאת ב-3 ליולי 2000, עם 11 קילומטרים על מד הקילומטרים", סיפר קירכהוף. למרות הקילומטראז' הגבוה, הפאביה כמעט ולא אכזבה - "ב-305 אלף קילומטרים תקלה באחת מרתמות החוטים גרמה לרכב להיתקע בצד הדרך". מערכת הפליטה החזיקה מעמד למשך כ-500 אלף קילומטרים ורק אז הוחלפה כי החלה להיכשל בבדיקות זיהום האוויר הגרמניות.

    פיטר נמצא בקשר קבוע עם המחלקה הטכנית של סקודה כבר משנת 2005, כשהוא מתעד באופן קפדני את כל ההוצאות והתקלות בהן נתקל לאורך הדרך. המנוע, הגיר ואפילו הקלאצ' הם הרכבים המקוריים של הרכב והם לא דרשו החלפה לאורך כל התקופה המדוברת. המכונית טופלה באופן סדיר וקפדני במוסך מורשה של סקודה ואפילו עברה לאחרונה את בדיקת הרישוי השנתי בצורה כמעט חלקה, למעט החלפה של צלחות ורפידות הבלמים.

    פיטר קירכהוף מתכוון להמשיך ולנהוג בפאביה דיזל שלו, אם כי מד הקילומטרים שלו לא ימשיך לספור את הנסועה אלא יראה שישה קווים. פיטר מתכוון לתרום את הפאביה למוזיאון של סקודה, מיד לאחר שיחל שיווקה של סקודה פאביה החדשה.

    סקודה פאביה

    dddd