תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה סופרב
  • סקודה סופרב 2013 החדשה – כל הפרטים

    סקודה סופרב

    בעוד כמה חודשים צפויה לנחות בישראל סקודה סופרב המחודשת לשנת 2013, לאחר שעברה מתיחת פנים מאסיבית. כל הפרטים על השינויים הצפויים בדגם.

    • 23-05-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    סקודה סופרב, מכונית המנהלים/משפחתית גדולה של סקודה נחשבת לשחקן ותיק למדי בהיצע הדגמים של היצרנית. הדור הנוכחי של הסופרב הוא בסך הכל השני במספר והוא משווק כמעט ללא שינויים מהותיים מאז תחילת שנת 2008 - פרק זמן ארוך יחסית במונחים של עולם הרכב בכלל ובסגמנט המשפחתיות הגדולות בכלל. בחודש הבא תחל סקודה לשווק את דגמי 2013 של הסופרב באירופה, לאחר שאלו זכו למתיחת פנים רצינית מוקדם יותר השנה. הדגם המחודש צפוי להגיע גם לישראל, אם כי הדבר צפוי להתרחש רק לקראת סוף השנה הנוכחית.

    סקודה סופרב החדשה

    מתיחת הפנים של סקודה סופרב 2013 כוללת עיצוב חיצוני חדש, עם חזית הממשיכה את קו העיצוב הנוכחי של היצרנית כפי שהוצג לראשונה בראפיד ובאוקטביה החדשות. בסקודה עיצבו לגמרי מחדש את כל החזית - מהגריל הקדמי, דרך הפגוש ועד ליחידות התאורה. פנסי החזית יכללו כעת גם אופציה לתאורת קסנון ולתאורת DRL מבוססת LED. גם מאותתי הצד שודרגו והם יוצעו כעת עם אופציה לתאורת LED.

    העיצוב המחודש ממשיך גם לחלק האחורי של הרכב. יחידות התאורה האחוריות ישמרו על צורת ה-C הייחודית לסקודה אך הפעם יזכו לראשונה לשלושה פסי תאורה שיורכבו גם הם מתאורת LED. במסגרת מתיחת הפנים תזכה הסופרב לענוד גם את הסמל החדש של סקודה, שעיצובו עודכן לפני כשנה. את רשימת השדרוגים משלימים סט חישוקי סגסוגת חדשים בקוטר של 16, 17 או 18 אינטש' וכן מבחר של שני צבעי חוץ חדשים.

    סקודה סופרב החדשה

    סקודה סופרב 2013 תוצע עם מבחר של שלושה מנועי טורבו-דיזל וארבעה מנועי טורבו-בנזין. כל הדגמים יציגו שיפור קל בצריכת הדלק לעומת הדגמים שלפני מתיחת הפנים, בעיקר בזכות שימוש במערכת Start&Stop אך גם בזכות שימוש בצמיגים ירוקים, שיפור של מקדם הגרר והורדת המשקל העצמי.

    שתי גרסאות הבנזין הרלוונטיות ביותר לשוק הישראלי יהיו בנפח של 1.8 ו-2 ליטרים. לגרסת ה-1.8TSI הספק מרבי של 160 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-25 קג"מ. היא משודכת לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים. גרסת ה-2.0TSI תציע הספק מרבי של 200 כוחות סוס, מומנט מרבי של כ-28 קג"מ והיא תשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-14.7 קילומטרים לליטר בדגם ה-1.8 ליטר או 12.7 קילומטרים לליטר בדגם ה-2 ליטרים.

    בנוסף יוצעו שתי גרסאות בנזין נוספות. גרסת הבנזין הבסיסית תוצע עם מנוע ה-1.4TSI שהספקו 122 כוחות סוס אך בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסת הבנזין הבכירה ביותר תצויד במנוע V6 בנפח של 3.6 ליטרים ובהספק מרבי של 260 כוחות סוס. היא תוצע בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים ועם מערכת הנעה כפולה מהדור האחרון של קבוצת פולקסווגן.

    היצע דגמי הדיזל של סקודה סופרב 2013 יכלול ארבע גרסאות עיקריות. גרסת הבסיס תצויד במנוע 1.6TDI בהספק של 105 כוחות סוס שתשודך לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או רובוטית כפולת מצמדים (6 הילוכים). הדגם הידני יוצע גם בגרסת GreenLine שמצוידת בהילוכים ארוכים יותר ובמערכת בלימה רגרנטיבית, לטובת צריכת דלק טובה יותר.

    שתי גרסאות דיזל נוספות יתבססו על מנועי ה-2.0TDI, בהספקים של 140 או 170 כוחות סוס. גם הן יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או רובוטית כפולת מצמדים (6 הילוכים). הדיזל החזק יוצע גם אופציה למערכת הנעה כפולה.

    סקודה סופרב החדשה

    גם תא הנוסעים של סקודה סופרב 2013 זוכה לעדכונים במסגרת מתיחת הפנים. העיצוב נותר דומה לזה של הדגם היוצא, עם עדכונים קלים לגלגל ההגה ולמערכת השמע. הדגם החדש יוצע עם מבחר גדול יותר של ריפודים - 11 שילובים אפשריים בסך הכל. בנוסף תוצע גם מערכת מולטימדיה חדשה שתצטרף אל יחידות ה-Swing וה-Bolero שהוצעו בדגם הקודם. שתי היחידות החדשות יציעו מסכי מגע, חיבור לרדיו דיגיטלי (DAB), כונן קשיח פנימי (30 ג'יגה), מקלט טלוויזיה ועוד.

    בתחום הבטיחות תוצע הסופרב החדשה כסטנדרט עם מערכות בקרת יציבות, בקרת משיכה, נעילת דיפרנציאל אלקטרונית (EDL) ו-6 כריות אוויר. כאופציה יוצעו גם דגמים עם 9 כריות אוויר (תוספת של שתי כריות אוויר ליושבים מאחור וכרית נוספת לברך הנהג), עם תאורת חזית אקטיבית (AFS) ומערכת לזיהוי עייפות הנהג. כמו כן תציע סקודה אופציה למערכת חניה אוטומטית שמסוגלת לחנות גם במקביל וגם במאונך למדרכה.

    סקודה סופרב החדשה

    dddd