תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סאנגיונג
  • סאנגיונג רודיוס
  • סאנגיונג רודיוס החדש – איורים ראשונים

    סאנגיונג רודיוס

    איורים ראשונים של סאנגיונג רודיוס החדש, לקראת השקתו הרשמית בחודש מרץ הקרוב בתערוכת הרכב של ג'נבה.

    • 30-01-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    נחשפו איורים ראשונים של סאנגיונג רודיוס החדש, המיניוואן הגדול של יצרנית הרכב הקטנה מדרום קוריאה. הדור הנוכחי, הראשון במספר, של הרודיוס יחגוג בקרוב יום הולדת 9 ונראה שזה גם יהיה יום ההולדת האחרון שלו ביצור סדרתי. סאנגיונג, שעמדה על סף פשיטת רגל בשנת 2010, נרכשה לפני כשנתיים וחצי על ידי יצרנית הרכב ההודית מהינדרה&מהינדרה ומאז נמצאת בתוכנית הבראה במסגרתה הציגה מגוון דגמי קונספט חדשים והחלה לשווק את רכב הפנאי הקומפקטי שלה, הקורנדו החדש.

    כעת מסתבר שהמטרה הבאה בסבב השדרוגים של היצרנית יהיה הרודיוס, המיניוואן הגדול של החברה שנמכר בדור האחרון בגרסאות 7,9 ו-11 מושבים. הדור הנוכחי זכה לביקורות רבות בנוגע לעיצובו החיצוני אך לפי האיורים הראשונים שפורסמו הערב נראה שהדור החדש זוכה לעיצוב קונבנציונאלי הרבה יותר, בעיקר בחזית. החלק האחורי עדיין כולל קורה אלכסונית בעיצוב לא שגרתי שמחלק את השמשה האחורית לשני חלקים, בדומה לדגם הנוכחי.

    המפרט הטכני של סאנגיונג רודיוס החדש טרם פורסם. ממה שידוע בשלב זה, הוא יוצע עם מנוע בנזין בנפח 3.2 ליטרים ודיזל בנפח 2 ליטרים. הרכב ייחשף רשמית בתערוכת הרכב של ג'נבה שתיפתח בחודש מרץ הקרוב ושיווקו באירופה צפוי להתחיל עוד השנה. עדיין לא ידוע האם טלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל, תשווק את הדגם בארץ כפי שעשתה עם הדור הקודם. הרודיוס היה בעבר אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של המותג בישראל ולמעשה ב-2011 היה אחראי לכמעט 50 אחוז מנפח המכירות של המותג בישראל.

    עדכון: מחברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל, נמסר כי הרודיוס החדש צפוי להגיע ארצה במחצית השניה של 2013. לארץ יגיע הרכב בגרסת ה-2 ליטר טורבו-דיזל שתפיק 155 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים. הרכב ישווק בגרסאות 7 ו-9 מקומות ישיבה ורשימת האבזור שלו תכלול מערכת שמע משודרגת, דיבורית בלוטות'אלחוטית, בקרת שיוט, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש' וחלונות אחורים כהים.

    סאנגיונג רודיוס החדש

    dddd