תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אופל
  • טויוטה
  • יונדאי
  • סקירת דגמי 2013 החדשים בישראל – חלק א

    יונדאי

    מבול של דגמים חדשים צפוי להגיע לישראל בישראל בחודשים הקרובים, לאחר שתסתיים תקופת החגים ועם פתיחת שנת 2013. סקירת הדגמים החדשים – חלק ראשון.

    • 05-10-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    ענף הרכב בישראל, כמו לא מעט מהענפים האחרים במשק הישראלי, נוטה להיכנס בחודשי הקיץ לתרדמת קלה שנשארת באוויר עד להתפוגגותם של חגי חודש תשרי. למי יש חשק להוציא עשרות ומאות אלפי שקלים, רגע לפני שהילדים יוצאים לחופשה משפחתית והמשפחה עולה על מטוס לחו"ל. אבל התקופה בוערת, סוף השנה האזרחית בפתח ורוב היבואנים נערכים למה שנראה כמו הישורת הבאה בשוק הרכב - "אחרי החגים". ישורת שתנסה לחלץ את שוק הרכב מהקיפאון בו הוא שורר מאז תחילת השנה.

    לתקופה הקרובה חשיבות גדולה במיוחד שכן רוב הדגמים שיושקו בחודשים הקרובים בישראל צפויים להיות דגמים בסיסיים או דגמי ביניים, הקטגוריות החמות והפופולאריות ביותר בשוק הרכב המקומי. עליית מחירי הדלק והדיבורים על שינויים בשיטת המיסוי הירוק אמורים, כך מקווים רוב יבואני הרכב וחברות הליסינג, לדחוף יותר לקוחות לבצע רכישות של רכבים עד לסוף השנה ובכך מקווים אותם גורמים כי שנת 2012 תסתיים בהיקף עסקאות הדומה לזה של שנים עברו.

    זהו החלק הראשון של סקירת הדגמים החדשים שצפויים להגיע ארצה בחודשים הקרובים, לפי סדר אלפביתי מהאות א' ועד י'. החלקים השני והשלישי יפורסמו בימים הקרובים. מערכת מגזין הרכב של אתר CarsForum תעקוב אחרי ההשקות החדשות הצפויות בחודשים הקרובים ותפרסם כאן עדכונים בנוגע לדגמים החדשים עם חשיפת הפרטים.

    אודי A3 החדשה

    אודי

    לאחר שהושקה בישראל אודי A1 ספורטבק וזכתה להצלחה נאה מתכוננת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, להשקתה של מכונית חשובה נוספת - אודי A3 החדשה. ה-A3 הנוכחית נחשבת לסוס ותיק במונחי עולם הרכב, משווקת ללא שינויים מהותיים מאז שנת 2003. הדור החדש של ה-A3 מבוסס על הפלטפורמה החדשה של הקבוצה (פלטפורמה המשותפת גם לגולף וללאון החדשות) וצפוי להציע שיפור ניכר במרווח הפנים. כמו במקרה של ה-A1, גם כאן תושק קודם לכן גרסת ה-3 דלתות של המכונית וגרסת הספורטבק (5 דלתות) תגיע ככל הנראה רק בהמשך.
    צפי בישראל: אודי A3 בדגם ה-3 דלתות אמורה להגיע ארצה עוד השנה, גרסת הספורטבק תגיע ככל הנראה רק ברבעון הראשון של שנת 2013.

    אופל אסטרה סדאן

    אופל

    באופל ינסו לגדול לרוחב, על ידי הגדלת מספר הדגמים שמשווקים כיום בישראל וחדירה לקטגוריות נוספות. אופל השיקה השנה בישראל מתחרה בקטגוריית המכוניות הידניות הזולות (קורסה 3 דלתות ידנית), דגם סמי-ספורטיבי (אסטרה GTC) וכן מיניוואן עם 7 מקומות ישיבה (אופל זאפירה). בשנת 2013 תמשיך אופל להציג דגמים חדשים בישראל. בין היתר צפויים להגיע ארצה הג'יפון אופל מוקה ומכונית המיני המעוצבת אופל אדם. אבל מה לגבי השנה?

    בדצמבר השנה אמורה אופל להמשיך ולהרחיב את אחיזתה בשוק הליסינג עם השקתה המקומית של אופל אסטרה סדאן. מכונית זו שאמורה להתחרות במובילות קבוצה 2 לשעבר, כדוגמת יונדאי i35 ופורד פוקוס. אם זאת, אליה וקוץ בה. בשלב הראשון תגיע לישראל המכונית כשהיא מצוידת במנוע ה-1.4 ליטר טורבו, מה שאומר שהיבואנית המקומית תצטרך לתמחר אותה בצורה אגרסיבית יחסית כדי להגיע אל טווח המחיר המקובל בקטגוריה (124 עד 128 אלף ₪). גרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית צפויה להגיע רק במהלך 2013.
    שאר דגמי האסטרה צפויים לעבור בתחילת 2013 מתיחת פנים קלה הכוללת בעיקר עדכונים לעיצוב החזית של המכונית.

    עוד צפוי המותג להתרחב אל תחום המסחריות. אופל משווקת באירופה מגוון רחב יחסית של מסחריות קלות שמיוצרות בשיתוף פעולה עם יצרניות אחרות. אופל קומבו הוא אח כמעט תאום של פיאט דובלו, אופל ויוארו ו-מוואנו הם האחים התאומים של רנו טראפיק ומאסטר. כל אלו היו אמורים להגיע ארצה כבר השנה אך שיווקם נדחה והוא יחל ככל הנראה רק בתחילת השנה הבאה.

    טויוטה iQ

    טויוטה

    ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמצאים בעיצומם של כמה חודשים אינטנסיביים למדי. לאחר שהשיקו בחודשים האחרונים את ה-GT86 הספורטיבית, החלו לשווק באופן מלא את האוריס ההיברידית וביצעו עדכונים קלים לרשימות האבזור של דגמים נבחרים (כמו למשל קורולה 2012 פלטינום), מתכוננים ביוניון לישורת הבאה ולהרחבה גדולה יחסית של היצע הדגמים.

    כבר בשבועות הקרובים אמורה לנחות בישראל הגרסה ההיברידית של טויוטה יאריס. למכונית מערכת הנעה היברידית חדשה עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר וצריכת דלק ממוצעת של כ-28.5 קילומטרים לליטר. המכונית צפויה להפוך להיברידית הזולה בישראל, להתחרות ישירות בהונדה ג'אז ההיברידית ולהערכתנו צפויה להפוך ללהיט מכירות.

    בתחילת 2013 צפויים להגיע ארצה דגמי טויוטה האמריקאיים, שהאפשרות לשיווקם בישראל נפתחה לאחר ששונו תקנות הייבוא בתחילת השנה. כאן תציע טויוטה את רכב הפנאי היילנדר, את הגרסה ההיברידית של הקאמרי והמיניוואן הגדול טויוטה סיינה.
    עוד צפויה להגיע ארצה בתחילת 2013 - טויוטה iQ. מכונית המיני היוקרתית של טויוטה תנסה להתברג כאן לפלח שוק לא גדול במיוחד, הכולל בעיקר את סמארט פורטו.

    יונדאי סנטה פה החדש

    יונדאי

    ביונדאי חידשו במהלך 2011 ו-2012 את רוב היצע הדגמים שלהם ולכן לא צפויים להופיע בקרוב דגמים חדשים של היצרנית בישראל. הדגם האחרון של יונדאי שטרם שודרג וצפוי להשתדרג עוד השנה או לכל המאוחר בתחילת 2013 הוא יונדאי סנטה-פה, שהגרסה האירופאית שלו נחשפה לפני מספר חודשים וצפויה להגיע גם ארצה. הסנטה-פה החדש ישמור על מנוע דיזל באותו הנפח אך צפוי להציע צריכת דלק משופרת ועיצוב נאה וזורם יותר.

    עוד צפויה יונדאי להשיק בישראל את הולוסטר טורבו - גרסת הביצועים הספורטיבית של הולוסטר. המכונית, שדגם ראשון שלה כבר הגיעה ארצה, נמצאת בימים אלו בשלבים אחרונים של תקינה ושיווקה צפוי להתחיל בקרוב.

    dddd