תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • שברולט
  • GM חושפת סדרת מנועים חדשה

    אופל

    הצצה ראשונה אל סדרת המנועים החדשה של ג'נרל מוטורס, שתושק עוד השנה בדגמי שברולט קרוז החדשים.

    • 20-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    ג'נרל מוטורס, בעלת הבית של במותגים שברולט ואופל, חושפת סדרת מנועי בנזין חדשה הכוללת לא פחות מ-11 מנועים. סדרת המנועים החדשה תשמש 27 דגמים קטנים ובינוניים שתייצר החברה, משברולט קרוז החדשה ועד לאופל אדם. בג'נרל מוטורס מעריכים כי 2.5 מיליון מנועים מהסדרה החדשה ייוצרו עד לשנת 2017 בחמישה מפעלים שמפוזרים בכל רחבי הגלובוס (סין, דרום קוריאה, הונגריה, מקסיקו וארצות הברית).

    סדרת המנועים החדשה תצטרף אל משפחת מנועי ה-Ecotec של ג'נרל מוטורס ותכלול כאמור 11 מנועים בנפחים שבין 1.0 ל-1.5 ליטר. חלק מהמנועים יהיו מנועי טורבו-בנזין והשאר יהיו ללא טורבו, חלק יהיו בתצורת 3 צילינדרים והשאר בתצורת 4 צילינדרים. נתוני ההספק של המנועים החדשים ינועו בין 75 ל-165 כוחות סוס.

    המנוע הראשון בסדרת המנועים החדשה נחשף לפני כחודש ימים בגרסת ה-1 ליטר של אופל אדם. מדובר במנוע שלושה-צילינדרים טורבו-בנזין שמפיק הספק מרבי של 90 או 115 כוחות סוס ומשודך למערכת Start&Stop לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים.


    מנוע Ecotec מהסדרה החדשה

    המנוע הבא שתשיק ג'נרל מוטורס צפוי להיות מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין חדש, שיחליף את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין הנוכחי של שברולט ואופל. בג'נרל מוטורס מבטיחים שהמנוע החדש יהיה שקט וחסכוני מבעבר. המנוע החדש צפוי להציע גם הספק מרבי משודרג של 148 כוחות סוס (לעומת 140 כוחות סוס כיום) וכן לקבל תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת יותר – רובוטית כפולת מצמדים. בנוסף צפויה לחשוף בקרוב שברולט מנוע 1.5 ליטר בנזין (ללא טורבו) שהספקו המרבי יעמוד על כ-113 כוחות סוס.

    שני מנועים אלו צפויים לשמש את הדור הבא של שברולט קרוז, שייחשף עוד השנה ויגיע ככל הנראה לשיווק לקראת סוף השנה. בשברולט מציינים כי הדור הבא של הקרוז פותח במיוחד בעבור השוק הסיני, מה שמתחבר עם הצהרותיה הקודמות של היצרנית על יציאה מהשוק האירופאי. בעבור שוק זה תשמור ג'נרל מוטורס את הדור הבא של דגמי האסטרה, שצפוי להיחשף גם הוא בקרוב.

    מנוע Ecotec מהסדרה החדשה

    dddd