תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי סלריו – פרטים נוספים

    סוזוקי

    סוזוקי סלריו, מחליפת האלטו והספלאש, תוותר על תיבת ההילוכים האוטומטית ותקבל תיבת הילוכים רובוטית. אצלנו ב-2015.

    • 09-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    מחליפתה של האלטו והספלאש, סוזוקי סלריו, נחשפה בשבוע שעבר בג'נבה. הסלריו כבר נחשפה בתחילת פברואר בעבור השוק ההודי וכעת מציגה סוזוקי בג'נבה את הגרסה המיועדת לשוק האירופאי. אך כצפוי סוזוקי היא יצרנית רכב קטנה יחסית והגרסה האירופאית זהה כמעט לחלוטין לגרסה ההודית. שיווקו של הדגם באירופה צפוי להתחיל רק לקראת סוף השנה (2014) ולישראל היא צפויה להגיע בתחילת השנה הבאה (2015). אצלנו היא צפויה להחליף בהדרגה את האלטו והספלאש, כשבשלב הראשון תשווק במקביל אליהן (בדומה ל-SX4 שמשווק במקביל לסוזוקי קרוסאובר שהחליף אותו).

    סוזוקי סלריו

    כצפוי מתברגת הסלריו בגודלה בין האלטו לספלאש. אורכה הכללי עומד על 360 סנטימטרים, כ-10 סנטימטרים יותר מהאלטו וכ-10 סנטימטרים פחות מהספלאש. אורכו של בסיס הגלגלים יעמוד על 245 סנטימטרים, ארוך הן משל האלטו והן משל הספלאש. נפח תא המטען יהיה כ-254 ליטרים, נדיב יחסית לקטגוריה וגדול מזה שמציאה יונדאי i10 החדשה.

    הסלריו צפויה לקבל מנוע בנזין אחד, 3 צילינדרים בנפח של ליטר בודד. למנוע זה הספק מרבי של 67 כוחות סוס והוא משודך למערכת Start&Stop שנועדה לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. נתוני צריכת הדלק והביצועים לא פורסמו בשלב זה, אך בסוזוקי מבטיחים פליטת CO2 נמוכה במיוחד של כ-85 גרם לקילומטרים.

    סוזוקי סלריו

    לצריכת הדלק הנמוכה תהיה אחראית גם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של סוזוקי סלריו. בסוזוקי מוותרים על תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת שמשמשת את הספלאש והאלטו ומחליפה אותה בתיבת הילוכים חדשה. החדשות הרעות הן שבמקום תיבת ההילוכים הרציפה שמשמשת את דגמי הסוויפט והקרוסאובר, תתקין סוזוקי בסלריו תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד.

    תא הנוסעים של הסלריו מציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לאיכות ולאבזור בהשוואה לדגמים המוחלפים. בין היתר ניתן יהיה למצוא בדגם החדש 4 חלונות חשמל (באלטו היו כזכור רק שני חלונות, האחוריים היו חלונות הזזה), מערכת שמע מקורית ודיבורית בלוטות'. כמו כן תציע סוזוקי ברשימת האבזור גם חישוקי סגסוגת מקוריים, ספוילר אחורי ופנסי ערפל קדמיים.

    סוזוקי סלריו

    dddd